مرگ نخستین بیمار مبتلا به اومیکرون در آمریکا

© REUTERS / Brendan McDermidРодные и медперсонал помещают гроб с умершим от коронавируса в катафалк в Бруклинском районе Нью-Йорка
Родные и медперсонал помещают гроб с умершим от коронавируса в катафалк в Бруклинском районе Нью-Йорка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
مقامات پزشکی آمریکا از ثبت نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا خبر داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ABC از فوت اولین بیمار مبتلا به سویه اومیکرون در آمریکا که به بشدت در حال شیوع است، خبر داد.
بر اساس اطلاعات اولیه، این فرد ساکن شهر "هریس" ایالت تگزاس حدود 50 سال سن داشت و بر اساس گزارش اداره بهداشت شهرهریس این مرد واکسینه نشده بود و همچنان از مشکلات قلبی رنج می‎برد.
این خبر در حالی منتشر می شود که مرکز پزشکی تگزاس از افزایش موارد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان خبر می دهد. هفته گذشته تنها جواب آزمایش حدود 2094 نفر در روز در تگزاس مثبت اعلام شد که تقریباً سه برابر هفته قبل از آن است.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
دانشمندان سویه اومیکرون را با ویروس آزمایشگاهی مرتبط دانستند
تحقیقات اولیه نشان می دهد که نوع اومیکرون کرونا بسیار بیشتر از انواع قبلی قابل انتقال است و در برابر واکسن ها مقاوم تر است. با این حال مانند انواع قبلی افرادی که واکسینه شده اند کمتر احتمال دارد علائم جدی را نشان دهند و در نهایت در بیمارستان بستری شوند.
ظهور سویه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به اومیکرون که اولین بار در آفریقای جنوبی و هنگ کنگ شناسایی شد و اکنون به اکثر کشورهای جهان سرایت کرده و نگرانی های تازه ای را برانگیخته است.
با توجه به سرایت بالای اومیکرون آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری های عفونی در آمریکا پیش بینی کرده که اومیکرون گونه غالب در آمریکا "در چند هفته" آینده خواهد بود و می تواند فشار بر بیمارستان ها را که همین حالا نیز تحت فشار افزایش ابتلاها به ویروس دلتا هستند، افزایش دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала