سفیر روسیه در واشنگتن: شمار قربانیان غیرنظامیان در حملات هوایی امریکا وحشتناک است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел России Анатолий Антонов
Заместитель министра иностранных дел России Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
سفیر روسیه در ایالات متحده امریکا می گوید که داده های مربوط به تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی ایالات متحده وحشتناک است
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده می گوید که آنچه را رسانه ها را در مورد پنهان کاری واشنگتن در خصوص شمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی در خاورمیانه منتشر کرده اند، "وحشتناک" است.
چندی پیش، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از هزار سند وزارت دفاع امریکا گزارش داده بود که پنتاگون غیرنظامیان کشته شده را در حملات هوایی ارتش امریکا در سوریه، عراق و افغانستان را دست کم گرفته است.
آقای آنتونوف گفت: "شمار قربانیان حملات هدفمند "نیروهای مسلح امریکا" براساس برآوردهای مقدماتی بیش از 1.5 هزار غیرنظامی است، وحشتناک می باشد، در میان قربانیان زن و کودک شامل اند، قتل آنها بر وجدان کسانی است که در وزارت نظامی ایالات متحده می باشند و بدیهی است سرویس های ویژه ای که در خدمت آن هستند و عجله داشتند تا موفقیت های خود را در مبارزه با تروریسم گزارش دهند. آنها درک خود را از ارزشمند بودن زندگی انسان از دست داده اند".
این در حالی‌ست که بر اساس آمارهای نظامی، در نتیجه حملات هوایی انجام شده در چارچوب مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، 1417 غیرنظامی کشته شدند. از سال 2018 تاکنون 188 نفر دیگر در نتیجه عملیات هوایی آمریکا در افغانستان در میان غیر نظامیان جان خود را از دست داده اند.
با این حال، تحلیل این روزنامه نیورک تایمز از اسناد نشان داد که "صدها مورد مرگ گزارش نشده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала