بایدن معاون‌اش را رئیس جمهور خطاب کرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن
جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی رسمی، بار دیگر معاون خود را رئیس جمهور آمریکا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاه کارولینای جنوبی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور را به عنوان رئیس دولت معرفی کرد.
رهبر کاخ سفید با در جمع فارغ التحصیلان گفت: "من اهل ایالت دلاور هستم. آنچه به "رئیس جمهور هریس" دوستان و خانواده من بر می‌گردد، ما همه در این روز برای شما احساس غرور داریم.
او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه "ان‌بی‌سی‌ نیوز" به اشتباه به جای استفاده از کلمه "شوهر" برای همسر کامالا هریس، از کلمه "زن" استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را "جورج" گفته بود.
چند روز پیش رئیس‌جمهور 79 ساله آمریکا طی مراسمی در ایالت نیوجرسی در انتهای سخنرانی‌اش درباره طرح دولتی "بازسازی بهتر پساکرونا" به خیال آنکه شخصی روی صحنه در کنارش قرار دارد، به سمت راست خود چرخید و دستش را برای دست دادن با این شخص فرضی دراز کرد.
گفتنی است در رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حضور کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، در انتخابات آتی ریاست جمهوری مطرح شده است.
خود هریس اخیرا در مصاحبه ای با نشریه وال استریت ژورنال گفته بودکه درباره انتخاب مجدد با بایدن در انتخابات 2024 صحبتی نکرده است.
در ماه های اخیر، بایدن به دلیل شکست های ادعایی در سیاست مورد انتقاد قرار گرفته است، بسیاری از کارمندان او قبلاً سفید را ترک کرده اند.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که حدود 10 ماه از سر کار آمدنش می‌گذرد به دلیل اشتباهات مکرر و گاف‌های متعدد در گفتار و رفتار خود این روزها سوژه رسانه‌ها شده است.
او در سخنرانی‌ها یا دیدارهای خود با سران کشورهای مختلف نام‌ها را فراموش می‌کند و سخنان گیج کننده‌ای به زبان می‌آورد تا جایی که تعدادی از پزشکان آمریکایی با ابراز نگرانی نسبت به سلامت رئیس جمهوری آمریکا از احتمال ابتلای او به بیماری زوال عقل سخن گفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала