در امریکا اسناد جدید مرتبط با ترور "جان اف کندی" از طبقه‌بندی خارج شد

CC0 / Victor Hugo King/Library of Congress / Джон Кеннеди рядом с женой Жаклин на заднем сидении президентского лимузина в день убийства в Далласе
Джон Кеннеди рядом с женой Жаклин на заднем сидении президентского лимузина в день убийства в Далласе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
مقامات امریکا روز چهارشنبه، 15 دسمبر، هزاران سند محرمانه مرتبط با ترور "جان اف کندی" را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، تقریباً تقریباً یک هزار و 500 سند محرمانه در ارتباط با ترور "جان اف کندی" (سی و پنجمین رئیس‌جمهور امریکا) از سوی دولت کنونی امریکا از طبقه بندی خارج شد.
این اسناد در وب سایت آرشیو میلی ایالات متحده امریکا منتشر شده است.
در بیانیه مطبوعاتی درج شده در این وبسایت آمده است: بر اساس فرمان رئیس‌جمهور بایدن در 22 اکتوبر 2021، امروز 1491 سند توسط آرشیو ملی منتشر شد. تأکید می‌شود که اسناد تحقیق درباره ترور کندی حدود 5 میلیون صفحه است که بیشتر آنها در اختیار عموم قرار دارد. 14000 سند دیگر مربوط به قتل طی سال آینده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. از سال 1992، زمانی که قانون افشای تحقیقات برای تضمین شفافیت به تصویب رسید، آرشیو ملی امریکا بیش از 250000 سند را منتشر کرده است.
در ماه اکتوبر سال روان میلادی، در امریکا یادآور شدند که در سال 1992، کنگره این امر را ضروری دانست که به تدریج تمام اطلاعات مربوط به ترور کندی افشا شود، مشروط بر اینکه انتشار آنها به جامعه اطلاعاتی، سازمان های مجری قانون یا سیاست خارجی این کشور آسیب نرساند.
جان اف کندی، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ساعت 12:30 22 نوامبر سال 1963 میلادی هنگام سفر به دالاس از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. تنها مظنون این قتل، یک تفنگدار سابق امریکایی به نام "لی هاروی اسوالد" بود. با این حال، تعدادی فرضیه وجود دارد که یافته های پولیس ایالات متحده امریکا را زیر سوال می برد و روایت های جایگزینی از ترور کندی ارائه می‌دهد.
بر اساس نتیجه گیری کمیسیون وارن (1964)، اسوالد در 22 نوامبر 1963 از طبقه ششم انبار کتاب در دالاس، تگزاس در مدت 5.6 ثانیه 3 گلوله به سمت موتر حامل رئیس‌جمهور امریکا شلیک کرد و سپس یک پولیس محلی را کُشت. در نتیجه آن جان اف کندی کشته، فرماندار تگزاس به شدت مجروح و یکی از رهگذران به طور جزئی مجروح شد.
CC0 / Walt Cisco, Dallas Morning News / راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند
راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
راز قرن: جزئیات قتل کندی فاش شدند
بر اساس یافته های کمیسیون وارن، اسوالد "به تنهایی و بدون مشورت و کمک کسی عمل کرده بود".
خود اسوالد 2 روز پس از دستگیری توسط جک روبی صاحب یک باشگاه شبانه که 3 سال بعد بر اثر سرطان ریه درگذشت، به ضرب گلوله کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала