ادامه حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به یمن

© AP Photo / Hassan AmmarИстребители F-15 ВВС Саудовской Аравии
Истребители F-15 ВВС Саудовской Аравии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته 30 بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا را بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، جنگنده‌های ائتلاف سعودی، یک مرکز فنی آموزشی متعلق به وزارت برق یمن را در منطقه ذهبان صنعا در 2 نوبت بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی همچنین اطراف شفاخانه الیتیم در شهرستان معین صنعا را هدف قرار دادند.
جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی همچنین 19 بار شهرستان‌های صرواح، الوادی و الجوبه ولایت مأرب را بمباران کردند.
طبق گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 2 نوبت مناطقی در ولایت تعز، 2 نوبت شهرستان التحیتا ولایت الحدیده، یک نوبت شهرستان خب و الشعف ولایت الجوف و سه نوبت نیز شهرستان‌های حرض و میدی ولایت حجه را هدف قرار دادند.
طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله صحت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
Авианалет на Йемен ВВС коалиции, возглавляемой Саудовской Аравией - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
حملات جدید ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن
در یمن از سال 2011 میلادی درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین‌المللی است. از سال 2015 ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترول دارد، پشتیبانی می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала