سناتور آمریکایی: دورویی پاکستان سبب شکست ما در افغانستان شد

© AP Photo / Julio CortezU.S. Sen. Bob Menendez waves at reporters before entering the Martin Luther King Jr. Federal Courthouse for his federal corruption trial, Thursday, Nov. 16, 2017, in Newark, N.J. Jury deliberations continued on Thursday morning.
U.S. Sen. Bob Menendez waves at reporters before entering the Martin Luther King Jr. Federal Courthouse for his federal corruption trial, Thursday, Nov. 16, 2017, in Newark, N.J. Jury deliberations continued on Thursday morning. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
عضو شوید
سناتور آمریکایی پاکستان را در شکست نیروهای کشورش در جنگ 20 ساله آمریکا در افغانستان مقصر دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت منندز، سناتور دموکرات امریکا از ایالت نیوجرسی می‌گوید که معامله دوگانه پاکستان در قضیه افغانستان، سرانجام سبب شد که ماموریت امریکا در این کشور شکست بخورد.
او روز گذشته، 23 قوس، در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا برای نامزدی سفیران در پاکستان، هند و آلمان، پاکستان‌ها را به دورویی متهم کرد.
منندز گفت که برخلاف آن‌چه پاکستان می‌گوید، این کشور پناه‌گاه امن طالبان بود و این حمایت حتا کشتن سربازان آمریکایی را نیز به دنبال داشت.
این سناتور امریکایی تصریح کرد که آمریکا باید در مسیر پیش‌رو با پاکستان به گونه جدی گفت‌وگو کند.
رابرت منندز افزود که پیش از این نیز به کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفته است که شکست ماموریت آمریکا در افغانستان در یک برهه زمانی کوچک اتفاق افتاد.
به گفته او، بخشی از این شکست به سال‌ها برخورد دوگانه پاکستان برمی‌گردد.
گفتنی است که در این نشست، اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا از معرفی دونالد آرمین بلوم به عنوان سفیر امریکا در پاکستان، استقبال کردند.
آرمین بلوم پیش‌تر سفیر امریکا در کشور تونس بود.
اعضای این کمیته وضعیت کنونی، به ویژه روابط دو جانبه با پاکستان را "چالش‌برانگیز" توصیف کرده‌اند.
گفتنی است که پیش از این نیز رسانه‌های امریکایی برخورد دوگانه پاکستان را دلیل اصلی باخت امریکا در افغانستان خوانده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала