هشدار روسیه به ناتو از نزدیک شدن به مرز های شرقی این‌کشور

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
معاون وزیر خارجه روسیه در بیاناتی اظهار داشت، ناتو در صورت پیشروی به سمت شرق و نزدیک شدن به مرز های کشورش با عواقب ناگواری مواجه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه " ایزوستیا" مسکو گفت که گسترش ناتو به سمت شرق نمی تواند خالی از ضرر برای امنیت سایر کشورها باشد.
این دیپلمات تاکید کرد که آزادی پیوستن به ائتلاف ها نمی تواند مطلق باشد، در حالی که سیاست ائتلاف آتلانتیک شمالی در تضاد شدید با این اصل است. در عین حال، او توضیح داد، مسکو همچنان به عدم امکان "ترکیب هر دو" توجه خواهد کرد.
معاون وزارت خارجه روسیه، رویکرد "تحقیرآمیز" اروپا به امنیت در این قاره، از جمله پیروی از رهنمودهای آمریکا را ناامیدکننده خوانده و نزدیک شدن نیروهای نظامی ناتو به مرزهای روسیه را آغازگر بحرانی مشابه با "بحران موشکی کوبا" دانست.
او گفت: ناتوی می‌خواهد دائما با ارتش خود و با انواع مختلفی از تسلیحات، به مرزهای ما نزدیک شود، از جمله با جدیدترین و دقیق‌ترین دوربردهایش؛ این بی‌شک عاملی هشداردهنده‌ و یکی از مولفه‌های ثبات‌زدایی از نه تنها اروپا، بلکه در سطحی وسیع‌تر، از یوروآتلانتیک است.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
امادگی امریکا برای تخلیه شهروندانش از کیف در صورت حمله روسیه اوکراین؛ مسکو واکنش نشان داد
معاون وزارت خارجه روسیه گفت:"بنابراین، ناتو دیگر نباید گسترش داده شود. تلاش برای نشان دادن چیزهایی که گویا روسیه حق وتو ندارد، همه تلاش هایی با ابزار نامناسب است. ما در موضع خود خواهیم ایستاد: اگر رقبا مخالف آن باشند، خواهند دید که امنیت آنها تقویت نخواهد شد. عواقب آن برای آنها سنگین خواهد بود."
معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: نمایندگان ناتو در تلاش هستند تا مشروعیت این سوال را انکار کنند که چرا اتحاد آتلانتیک شمالی به سمت شرق حرکت می کند.
ریابکوف گفت: "آمریکایی ها به طور غیرقابل توضیحی بر ایده وجود تهدیدی تحت عنوان "تهاجم روسیه" به اوکراین متمرکز شده اند. چنین چیزی وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد. آنچه ما در قلمرو خود انجام می دهیم به آنها مربوط نمی شود، آنها از حق اخلاقی و سیاسی برای مطرح کردن این مسئله برخوردار نیستند."
این دیپلمات همچنین بر اهمیت داشتن چارچوب مشخص، تعهدات متقابل و مسئولیت در زمینه ورود به ائتلاف های نظامی-سیاسی تاکید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала