طالبان در نشست سازمان همکاری های اسلامی شرکت می‌کند

Islamabad top view - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
عضو شوید
رییس مرکز مطالعات و استراتیژیک وزارت خارجه می‌گوید که اوضاع مالی، بانک‌ها و عادی شدن روابط افغانستان با جهان از آجندای مهم این نشست استند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هفته آینده اسلام آباد میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای اسلامی در باره افغانستان خواهد بود. وزارت خارجه از دعوت طالبان در این نشست خبر می‌دهد و می‌گوید که در این نشست سرپرست وزارت خارجه شرکت خواهد کرد.
رییس مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت خارجه می‌گوید که اوضاع مالی، بانک‌ها و عادی شدن روابط افغانستان با جهان از آجندای مهم این نشست استند.
در همین حال، شماری از سیاستگران نشست اسلام آباد را برای افغانستان مهم می‌دانند.
سفیر چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
طالبان: کمک های چین بسیار مهم است
ولی الله شاهین، رییس مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت خارجه گفت: وضعیت مالی، بانک‌ها و نورمال شدن روابط افغانستان با جهان از موضوعات این نشست استند و ما منحیث وزارت خارجه در آن سهم داریم."
از سویی هم، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که در این نشست افزون بر وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، از ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و نماینده‌گانی از نهادهای کمک کننده نیز دعوت شده اند.
اما پاکستان با میزبانی از این نشست به دنبال چیست؟ طاهرخان، خبرنگار پاکستانی، در پاسخ به این پرسش گفت: "پاکستان از کشورهای که پول‌دار استند می‌خواهد که به افغانستان کمک کنند و از بحران اقتصادی در افغانستان جلو گیری کنند."
سید اسحاق گیلانی، رهبر نهضت همبستگی افغانستان نیز این نشست را مهم می‌داند. او می‌گوید: "بسیاری از مملکت‌های اسلامی روابط خود را با افغانستان ندارند، من امیدوار استم که این مملکت‌ها روابط خود را احیا کنند و در شناخت افغانستان دسته جمعی تصمیم بگیرند."
پیش از این طالبان از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته که در این نشست، طالبان را به رسمیت بشناسند و از طالبان اعلام پشتیبانی کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала