Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان پادشاهی همیلتون؛ ورشتاپن قهرمان فرمول یک 2021 شد

© AFP 2023 / JOSE JORDAN لوئیز همیلتون Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives at the Circuit de Catalunya on February 28, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the second day of the first week of tests for the Formula One Grand Prix season
لوئیز همیلتون  Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton drives at the Circuit de Catalunya on February 28, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the second day of the first week of tests for the Formula One Grand Prix season - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2021
عضو شوید
رقابت تنگانگ همیلتون و ورشتاپن اینبار با قهرمانی راننده هلندی به کار خود پایان داد.
به گزارش اسپوتنیک، گرندپری ابوظبی امارات عصر امروز در حالی در پیست یاس مارینا آغاز شد که در پایان، مکس ورشتاپن از ردبول بود با عملکرد فوق العاده درخشانش توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.
آخرین مسابقه فصل فرمول یک در شرایطی شروع شد که دو شانس اصلی قهرمانی یعنی ورشتاپن و همیلتون در شرایطی حساس و در حالی که در یک امتیاز قرار داشتند، وارد رقابت شدند.
اتفاق بی سابقه ای که در تاریخ تنها یکبار در فصل 1974 رخ داده بود.
در این روز حساس فرمول یک، لوئیس همیلتون در استارت ابتدایی موفق به عبور از ورشتاپن شد و پس از آن سریعا فاصله زیادی با رقیب خود ایجاد کرد.
در ادامه کارلوس پرز هم تیمی ورشتاپن که به دلیل تعویض تایر این دو راننده در رتبه اول قرار داشت، دفاع بی نقض و فوق العاده‌ای برابر همیلتون انجام داد تا ورشتاپن فاصله خود را با راننده مرسدس کاهش دهد و این فاصله از 9 ثانیه به 1 ثانیه برسد اما همیلتون پس از سبقت از پرز بازهم بی نقص رانندگی کرد و با راننده ردبول فاصله ایجاد کرد.
در نهایت هم پس از چند دور فوق العاده جذاب، ورشتاپن در دور پایانی مسابقه از همیلتون سبقت گرفت تا ضمن قهرمانی در این رقابت، مقام قهرمانی را از آن خود کند.
لازم به ذکر است که کارلوس ساینس از تیم فراری رتبه سوم فرمول یک فصل را کسب کرد.
در پایان این فصل از مسابقات، تیم مرسدس با 587/5 امتیاز عنوان قهرمانی جهان رسید و تیم رد بول با 559/5 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала