Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمایت روسیه از چین: تحریم بازی‌های المپیک زمستانی بی‌معنا است

© REUTERS / Kim Kyung-HoonМужчина с котом в сумке на фоне олимпийских колец в Токио
Мужчина с котом в сумке на фоне олимпийских колец в Токио - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
استانیسلاو پوزنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه تحریم رقابت‌های المپیک زمستانی از سوی برخی از کشورهای آمریکایی و اروپایی واکنش نشان داد و این موضوع را بی‌معنا عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بازی‌های المپیک زمستانی 2022 با نام رسمی XXIV Olympic Winter Games قرار است در ماه فبروری 2022 برگزار گردد. این رقابت‌ها از 15 دلو مصادف با 4 فبروری آغاز و به تاریخ 5 ماه حوت مصادف با 20 فبروری پایان می‌یابد.
پایتخت چین اولین شهری خواهد بود که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده‌است. با وجود اعتراض فعالان حقوق بشر و نگرانی از کمبود برف طبیعی در کوه‌ها، پکن به دلیل میزبانی موفق المپیک 2008، بدل به شانس اول میزبانی المپیک زمستانی شد و در رقابت نهایی، با 44 رای در مقابل 40 رای آلماتی، میزبانی را به دست آورد.
دو ماه مانده به برگزاری این رقابت‌ها کشورهای همچون آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا عدم حضور در این رویداد بزرگ ورزشی را تایید کردند و دلیل آن را نقض حقوق بشر در منطقۀ مسلمان نشین سین کیانگ عنوان کرده‌اند.
چین اما می‌گوید که اتهاماتی که علیه این کشور در این زمینه مطرح می‌شود، "ساختگی" است و به کشورهای تحریم کننده هشدار می‌دهد که مسائل سیاسی را با مسائل ورزشی مرتبط نسازند.
در همین حال روسیه هم در قبال این موضوع آرام ننشسته و گفته است که تحریم این رقابت‌های بی‌معنا است و موضوع تحریم المپیک را سیاسی خوانده است.

استانیسلاو پوزنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه در این مورد به رسانه‌های روسی گفت:" جنبش المپیک از جنبش‌های سیاسی فاصله می‌گیرد و این مسائل نیز منحصراً یک ماهیت سیاسی دارد، بنابراین نمی‌توانم به طور قطعی از این اظهارات حمایت کنم، زیر ما به خوبی به یاد داریم که تلاش‌های سیاسی و عدم شرکت ورزشکاران در المپیک‌های 1980 و 1984 به چه چیزهایی منجر شد."

فشارها بر چین در حالی افزایش می‌یابد که در ماه‌های أخیر تنش بین آمریکا و چین از جمله بر سر اقدامات چین در سرکوب آزادی سیاسی در هانگ کانگ و مواضع تهاجمی پکن در قبال تایوان بالا گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала