اتحادیه اروپا به 40 هزار مهاجر افغان اسکان می‌دهد

© AFP 2023 / Leonid Shcheglov / BELTAЛагерь нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе
Лагерь нелегальных мигрантов на белорусско-польской границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2021
عضو شوید
در ادامه سرازیر شدن مهاجران افغان به کشورهای اروپایی، اکنون 15 کشور عضو اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که زمینه اسکان مجدد 40 هزار افغان را فراهم کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، یلوا جوهانسن کمیشنر امور داخلی اتحادیه اروپا پس از نشست وزیران داخله این اتحادیه ازین اقدام استقبال کرده است.
یلوا جوهانسن گفته است: "این اقدام یک عمل موثر همبستگی است و خواست ما هم این است تا به افغان‌های بیشتر اجازه مهاجرت کنترول شده را بدهند تا از رسیدن غیرمنظم آنان به اروپا جلوگیری شود".
بر اساس سندی که آنرا خبرگزاری فرانسپرس دیده است، آلمان 25 هزار تن، هالند 3159 نفر، اسپانیا و فرانسه 2500 نفر و دیگر کشورها شماری کمتر را خواهند پذیرفت.
امانویل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است: "با اعطای پناهندگی به افغان ها و از طریق آن، ما در حال اسکان دادن برخی از این جوامع هستیم. ما اینجا هستیم زیرا همه ما به الگوهای خود برای محافظت از شهروندان خود اعتقاد داریم".
بر اساس این سند این 40 هزار افغان بخشی از برنامه بشردوستانه و اسکان مجدد 60 هزار نفری است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پذیرش آنان تعهد کرده اند.
پس از خروج نیروهای نظامی امریکا و برگشت امارت اسلامی در ماه اگست، 24 کشور عضو اتحادیه اروپا 28 هزار فرد تخلیه شده از افغانستان را جا داده اند.
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2021
سه شهر آلمان با پذیرش پناهجویان از مرز لهستان و بلاروس موافقت کرده‌است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала