واکنش طالبان به درخواست سازمان عفو بین الملل: خانه های امن هرگز باز نمی‌شود

© AFP 2023 / Hector RetamalЖенщина в бурке во время раздачи продуктов в Кабуле
Женщина в бурке во время раздачи продуктов в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
عضو شوید
طالبان با درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر بازگشایی خانه‌های امن مخالفت کرد و اظهار داشت که تهدیدی علیه زنان افغانستان وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان اعلام کرده‌اند که هیچ تهدیدی در برابر زنان در افغانستان وجود ندارد و نیازی نیست فعالیت خانه‌های امن از سرگرفته شود. این در حالی ‌است که به تازگی سازمان عفو بین‌الملل خواستار بازگشایی خانه‌های امن برای زنان شده و گفته‌بود که پس از طالبان، زنانی که به این خانه‌ها پناه برده بودند، رها شده‌اند.
فراه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2019
بی توجهی دولت؛ اماکن تاریخی در فراه به خانه امن متعادین مبدل گردیده است
بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: "اکنون خانه‌ها برای زنان امن است و در نظام تازه هیچ تهدیدی برای زنان وجود ندارد، پس دیگر در افغانستان نیاز به خانه امن نیست ."
وی گفت: "ما در تلاش این هستیم که در زیر چتر وزارت امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ی فعالیت زنان و دختران را برابر بسازیم تا آنان هم بتوانند که کار و فعالیت کنند."
سازمان عفو بین الملل در یک گزارش تازه از طالبان خواسته است که وزارت امور زنان و خانه‌های امن را در افغانستان بازگشایی کند.
سازمان عفو بین الملل اوضاع بشری در افغانستان را وخیم خوانده و تاکید کرده است که زنان قربانی خشونت، پس از بسته شدن خانه‌های امن اکنون در معرض خشونت و حتی خطر مرگ قرار دارند.
در این گزارش همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است که بودجه فوری و درازمدت را برای بازگشایی خانه‌های امن وعرضه خدمات به زنان قربانی خشونت فراهم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала