ترامپ جنرال بلندپایه ارتش امریکا را "احمق لعنتی" خواند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی
عقیده ترامپ درباره بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا، این بار به شکلی گستاخانه، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، آقای ترامپ به دلیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، جنرال میلی را "احمق لعنتی" خواند.
رئیس‌جمهور پیشین امریکا به یاد آورد که چگونه میلی تلاش کرد به او ثابت کند که با خروج نیروهای امریکایی، باقی گذاشتن تمام تجهیزات نظامی در افغانستان نسبت به بیرون کردن آنان، ارزان‌تر برای امریکا ایالات متحده تمام می‌شود.
ترامپ خطاب به جنرال میلی می‌گوید: شما یک طیارۀ 50 میلیون دالری دارید. شما یک هلیکوپتر فوق‌العادۀ 29 میلیون دالری دارید. ما هر نوع هلیکوپتر داشتیم. بسیاری از آنها کاملاَ جدید بودند. به نظر شما ارزانتر تمام می‌شد که آنها را در آنجا (افغانستان) رها کنیم و به دست آنها (طالبان) بیفتد، یا این که آن را با نصف باک بنزین پر کنید و آن را به پاکستان پرواز دهید یا به کشور ما برگردانید؟
پیش از این، ترامپ گفته بود که روسیه و چین هلیکوپترهای به جا مانده در افغانستان را تجزیه و بررسی می‌کنند. وی گفته بود که "روس‌ها و چینی‌ها در حال حاضر نمونه‌هایی از هلیکوپترهای امریکا را در اختیار دارند و در حال تجزیه و مطالعه هلیکوپترهای آپاچی هستند و به زودی بهترین تجهیزات را جمع‌آوری خواهند کرد".
Президент США Дональд Трамп во время посещения американской военной базы в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
ترامپ: می‌خواستم حضور نظامی امریکا در افغانستان را حفظ کنم
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل اعلام کرد، که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. امریکا این جنگ را در اکتوبر سال 2001 آغاز کرد. خروج نیروهای امریکایی در ماه می آغاز شد و تا اوایل سپتمبر به پایان رسید. در اوج عملیات امریکا در سال 2010-2013، تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر گذشت. واحدهای اصلی جنگی امریکا و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала