WHO جهان را از ویروس قوی نوع omicron هشدار داد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
عضو شوید
سازمان جهانی صحت بشریت را از تهدید بالقوه شیوع کووید-19 با عواقب وخیم ناشی از نوع جدید omicron هشدار داد که حتی ممکن است طرز زندگی انسان ها را تغییر دهد.
به گزارش اسپوتینک، نوع جدید ویروس به خصوص حاوی جهش های زیادی است و ممکن است مسری تر باشد. اثربخشی واکسین های موجود مورد تردید قرار گرفته است و خطر عمومی جهانی مرتبط با omicronبه سطح "بسیار بالا" ارزیابی می شود.
با این همه، این گزارش تأکید می کند که اطلاعات بسیار کمی در مورد این عفونت وجود دارد، به ویژه اینکه هنوز مشخص نیست که تغییرات در ویروس چگونه بر مرگ و میر تأثیر خواهد گذاشت.
Наложение компьютерной реконструкции на изображение вирусов SARS-CoV-2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
دانشمندان ایتالیا نخستین تصویر از ویروس کرونای "اومیکرون" منتشر کردند
در غیاب گزارشات جدید، مقامات افریقای جنوبی نیازی به تشدید اقدامات صحی نمی بینند. سیریل رامافوزا رئیس جمهور این کشور در این مورد طی سخنرانی خود خطاب به ملت صحبت کرد. وی با انتقاد از موضع کشورهای که برای ورود از افریقای جنوبی محدودیت ایجاد کرده‌اند، گفت: "به جای ممنوعیت سفر، کشورهای ثروتمند جهان باید از تلاش‌های اقتصاد نوظهور برای کمک های عاجل به آنها در دسترسی به واکسین‌ها و تولید آن‌ها حمایت کنند تا مردم این کشورها دوزهای کافی برای واکسینه شدن را دریافت کنند."
کانون گسترش "omicron"حومه پرتوریا هاتفیلد در افریقای جنوبی بود. تعداد مریضان داخل بستر شده در شفاخانه با COVID-19در اینجا در حال افزایش است، اما همانطور که در WHO ذکر شده است، هنوز مشخص نیست که آیا این به طور عمومی به دلیل افزایش تعداد افراد آلوده است یا اینکه این نتیجه پرخاشگری سویه جدید است.
Медсестра кормит пациента в отделении реанимации и интенсивной терапии в больнице в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
حالا ویروس خطرناک Omicron جهان را تهدید می کند
یک تن از ساکنان پرتوریا می گوید: "من اغلب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم و سفر به ترانسپورت عمومی خطرناک است." "ما واقعاً نمی دانیم چه انتظاری داشته باشیم. ترس از شروع دوباره همه گیری وجود دارد، زیرا ویروس حتی قوی تر شده است."
در حالی که کارشناسان در حال ارزیابی خطر omicron" "هستند، مدیر منطقه ای WHO Matshadiso Moeti مخالف محدودیت سفر از افریقای جنوبی است. به گفته وی، بسته شدن سرحدات تنها کمی گسترش گونه های جدید را محدود می کند، اما به طور قابل توجهی بر معیارها و طرز زندگی افریقایی ها تأثیر می گذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала