ستانکزی به مخالفان: به کشور برگردید، اما انتظار وزیر شدن را نداشته باشید

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه بین «طالبان» و شورای عالی صلح مذاکرات برگزار میکند
روسیه بین «طالبان» و شورای عالی صلح مذاکرات برگزار میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
معین وزارت خارجه طالبان می‌گوید که با تمام مخالفان در تماس هستم و از آنان خواسته‌ام که به کشور بر گردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، شیرمحمد عباس ستانکزی، معین وزارت خارجۀ طالبان می‌گوید که در مخالفان (مقامات سابق) در تماس است و از آنان خواسته است که به کشورشان بر گردند.
ستانکزی در نشستی در وزارت خارجه گفت: "با تمامی مخالفان در تماس استم، از آنان خواسته‌ام که به‌حیث افغان به کشور برگردند، اما انتظار دوباره وزیر شدن را نداشته باشند".
ستانکزی همچنین گفت این افراد در گذشته هر کاری را که انجام داده‌اند، مربوط به گذشتۀ شان می‌شود و کسی نمی‌تواند به آنان بگوید که در افغانستان زندگی نکنند.
او خطاب به مقام‌های حکومت پیشین افزود که هیچ کسی اجازه ندارد تا برای آنان مشکل ایجاد کند. معین سیاسی وزارت خارجۀ طالبان تأکید کرد: "خاک از همه است. اگر امروز نمی‌آیید، فردا بیایید."
او همچنین گفت: "ما در این سرزمین (افغانستان) به انجینر ضرورت داریم، به داکتر ضرورت داریم، به پیلوت، عسکر و جنرال ضرورت داریم."
شیرمحمد عباس ستانکزی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش همچنان گفت که طالبان تلاش می‌کنند تا اعتماد مردم را کسب کنند. او تأکید کرد که نباید عمل‌کرد نیروهای این گروه در مخالفت با ارزش‌های مردم باشد.
ویتأکید کرد که طالبان باید از تجربه‌های گذشته درس بگیرند و وحدت ملی را تحکیم کنند.
وی همچنان اطمینان داده که افغان‌ها به زودی خود را به عنوان یک ملت آزاد در صحنه‌ جهانی خواهند یافت.
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
فرمان تازه طالبان: حسابات بانکی اعضای مجلسین باز شود، ولی معاش اجرا نشود
به‌دنبال سقوط افغانستان به‌دست گروه طالبان در تاریخ 24 اسد، بیشتر مقام‌های حکومت پیشین افغانستان را ترک کرده و در کشورهای دیگر پناهنده شده است.
همچنین این گروه شماری از مقام‌های پیشین را که پس از تسلط طالبان بر کشور به کارشان ادامه دادند، نیز از کار برکنار کردند. در مواردی هم، نیروهای این گروه تعدادی از مقام‌های پیشین حکومتی را بازداشت و زندانی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала