داکتری که درباره گونه جدید کرونا هشدار داده بود: علائم غیرمعمول اما خفیف دارد

© AP Photo / Siphiwe SibekoFILE - In this Wednesday, June 24, 2020 file photo, a volunteer receives an injection at the Chris Hani Baragwanath hospital in Soweto, Johannesburg.
FILE - In this Wednesday, June 24, 2020 file photo, a volunteer receives an injection at the Chris Hani Baragwanath hospital in Soweto, Johannesburg.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
عضو شوید
اولین داکتری که درباره بیماران مبتلا به گونه ویروس کرونای امیکرون به مقامات صحت آفریقای جنوبی هشدار داده بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که علائم این ویروس جهش یافته غیرمعمول اما خفیف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، داکتر "آنجلیک کوئتزی" که از اعضای انجمن طبی آفریقای جنوبی است، با سابقه 33 سال طبابت، به تلگراف می‌گوید او اولین کسی بود که احتمال ظهور گونه جدید ویروس کرونا را مطرح کرد. بیماران مبتلا به این بیماری چند هفته پیش با علائمی به مطب او مراجعه کردند که در نگاه اول منطقی به نظر نمی‌رسید. آن‌ها جوانانی با پس‌زمینه و قومیت‌های گوناگون بودند که از خستگی شدید رنج می‌بردند. کوئتزی می‌گوید حتی در یک مورد دختری شش ساله دچار ضربان قلب بسیار شدید شده بود، ولی هیچ‌کدام حس چشایی یا بویایی خود را از دست نداده بودند.
داکتر کوئتزی می‌گوید: "علائم بیماران جدید نسبت به کسانی که قبلا درمان کرده بودم، بسیار متفاوت و خفیف‌تر بود".
این داکتر 18 نوامبر زمانی که تست کرونای چهار نفر از اعضای یک خانواده با علامت خستگی مفرط مثبت شد، کمیته مشاوره‌ای واکسیناسیون آفریقای جنوبی را مطلع کرد.
کوئتزی مدعی است که حداقل 20 نفر از بیمارانش علائم کرونای امیکرون را داشتند. اکثر بیماران مردان سالمی بودند که با احساس خستگی شدید به او مراجعه کردند. نیمی از این افراد واکسین نزده بودند.
کوئتزی توضیح می‌دهد: "یک مورد خیلی جالب کودکی شش ساله بود که با تب و ضربان قلب شدید به مطب مراجعه کرد. نمی‌دانستم او را بستری کنم یا نه، اما دو روز بعد مشخص شد که وضعیتش خیلی بهتر شده است".
ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2021
چه افرادی در برابر ویروس کرونای "امیکرون" آسیب‌پذیر هستند؟
خانم کوئتزی می‌گوید: "آن‌چه اکنون باید نگرانش باشیم رسیدن ویروس جدید به افراد مسن‌تر و کسانی است که واکسین نزده‌اند. اگر افراد واکسین نزده باشند، با نمونه‌های وخیم‌تری از این بیماری مواجه خواهیم شد".
در آفریقای جنوبی فقط 6 درصد از جمعیت بالای 65 سال هستند، بنابراین احتمالاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا کرونای امیکرون آن‌ها را درگیر کند.
نشست اضطراری سازمان جهانی صحت

اخیراً سویه جدیدی از ویروس کرونا با نام B.1.1.529 در آفریقای جنوبی شناسایی شد که سازمان جهانی صحت (WHO) آن را امیکرون (Omicron) نامید. امیکرون همانند نام‌های قبلی آلفا، بتا، گاما و دلتا یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزین B.1.1.529 خواهد شد. طبق گزارش رسانه‌های خارجی این گونه تاکنون در آفریقای جنوبی، کنگ، اسرائیل، بلجیم، جمهوری چک، آلمان، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا و همچنان احتمالاً در هالند و اتریش شناسایی شده است، به نظر می‌رسد که امیکرون یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала