Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یاران اریکسن، نامزد دریافت جایزه "بازی جوان‌مردانۀ" فیفا شدند

© REUTERS / Wolfgang RattayСборная Дании стоит вокруг Кристиана Эриксена, который потерял сознание во время матча
Сборная Дании стоит вокруг Кристиана Эриксена, который потерял сознание во время матча - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
تیم ملی دنمارک، به دلیل نجات جان کریستین اریکسن، نامزد دریافت جایزه بازی جوان‌مردانۀ فیفا شد.
به گزارش اسپوتنیک، چند ماه قبل و در دور گروهی رقابت‌های یورو 2020 و در جریان بازی تیم‌های ملی دنمارک و فنلاند، لحظات تلخی برای فوتبال دوستان رقم خورد چرا که کریستین اریکسن، ستاره تیم ملی دانمارک به دلیل حمله قلبی بیهوش شد و روی زمین افتاد.
سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک با دیدن آن صحنه فورا خودش را به اریکسن رساند و با قرار دادن او روی حالت ریکاوری پوزیشن، مانع آن شد تا زبان هم‌تیمی بیهوشش پشت حلقش گیر کند و راه تنفسی‌اش بسته شود. پس از این حرکت کیائر، کادرصحی دانمارک فورا خودشان را برای کمک رساندند و با اعمال ماساژ قلبی و عملیات CPR توانستند جان ستاره فوتبال کشورشان را نجات دهند.
حالا فیفا این تیم را بخاطر این حرکت جوان‌مردانه در کنار اسکات براون کاپیتان سلتیک و کلودیو رانیری، سرمربی واتفورد، نامزد دریافت جایزه جوان‌مردانه اعلام کرده است.
براون به دلیل حمایتش از گلن کامارا هم‌تیمی‌اش پس از آزار ئ اذیت نژادپرستانه مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که رانیری که فصل قبل هدایت سامپدوریا را داشت، با شاگردانش برای اینترمیلان که قهرمان سری‌آ در فصل گذشته شد، ادای احترام کرد، برای این جایزه نامزد شده‌اند.
این جایزه که ماه آینده اهدأ خواهد شد، همه ساله در مراسمی برای انتخاب بهترین‌های فوتبال در مقر این نهاد به برندۀ آن داده می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала