نیرومندترین نیروی هوایی روی کره زمین

© Photo / Sukhoiطیاره کثیرالستفاده سو - 35
طیاره کثیرالستفاده سو - 35 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
نیرومندترین نیروی هوایی کشورهای جهان از سوی یک پورتال کانادایی معرفی شد.
به گزارش اسپوتنیک، پورتال کانادایی Aeroemploi فهرستی از کشورهای دارای قدرتمندترین نیروی هوایی روی زمین را تهیه کرده است. مقام اول را نیروی هوایی امریکا اشغال کرده است که به بیش از سه هزار هواپیما با تغییرات مختلف مسلح شده است. همانطور که نویسندگان مقاله اشاره می کنند، ایالات متحده مجهزترین و پیشرفته ترین هواپیمای جنگی جهان را در اختیار دارد.
مقام دوم این فهرست را نیروهای هوافضای روسیه با 1900 هواپیما به خود اختصاص دادند. این پورتال خاطرنشان می شود، که مسکو بیش از 30 سال توانست پیشرفت قابل توجهی در این زمینه ایجاد کند: نیروهای هوافضای روسیه به جنگنده هایی مانند Su-35، Su-34 مجهز شده است. همچنین پروژه نسل جدید بمب افکن-موشک حامل استراتژیک PAK DA در دست توسعه است.
ویدیوی نخستین سری سو-57 نیروی هوایی روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2020
ویدیوی نخستین سری سو-57 نیروی هوایی روسیه 
در رده سوم نیروی هوایی چین است، که با کمک اتحاد جماهیر شوروی در سال 1949 تشکیل شد. روس ها خلبانان ارتش آزادیبخش خلق را آموزش دادند. افزون بر این، هم آنها و هم دیگران در نبردهای جنگ کوریا (1950-1953) معتدل شدند، مواد مشخص می کند. در دهه 1980، نیروی هوایی کشور مشکلاتی را در زمینه فناوری تجربه کرد، اما اکنون به لطف اصلاحات عمیق، کارآمدتر شده است. فهرست مهم ترین هواپیماهای نظامی روی کره زمین شامل نیروهای هوایی هند، مصر، پاکستان، ترکیه و کوریای جنوبی است. آلمان با ناوگان بیش از 400 هواپیما در رتبه دهم قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала