ریاض 63 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا خریده‌است

© Fotolia / Swisshippoعواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
گزارش‌های پنتاگون حاکی از آن است که عربستان سعودی از آغاز حمله به یمن در سال 2015 تاکنون 63 میلیارد دالر تسلیحات از امریکا خریداری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، داده‌های وزارت دفاع امریکا حاکی از آن است که علیرغم ادعای جو بایدن رئیس جمهور این کشور مبنی بر توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن، فروش سلاح امریکا به عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.
تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش قراردادهای فروش سلاح امریکا به عربستان، از ماه مارچ سال 2015 (آغاز جنگ یمن تاکنون) بالغ بر 28.4 میلیارد دالر می‌باشد.
20 قرارداد فروش سلاح به عربستان در سال جاری میلادی و در زمان ریاست‌جمهوری جو بایدن امضا شده است که قیمت آنها به 1.2 میلیارد دالر می‌رسد.
علاوه براین، عربستان در این بازه زمانی (آغاز جنگ یمن تاکنون) حدود 34 میلیارد دالر بابت خرید سلاح از کشورهای دیگر به جز امریکا هزینه کرده است.
موافقت امریکا با قرارداد تسلیحاتی 650 میلیون دالری با عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2021
موافقت امریکا با قرارداد تسلیحاتی 650 میلیون دالری با عربستان سعودی
وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وزارت خارجه این کشور با فروش احتمالی 280 فروند راکت هوا به هوا از نوع AIM-120C به عربستان سعودی موافقت کرده است. این در حالی است که جو بایدن در 4 ماه فبروری سال میلادی جاری ضمن اشاره به توقف حمایت کشورش از عربستان در جنگ یمن، اعلام کرد که فروش سلاح به عربستان را تعلیق کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала