Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هشدار رییس رئال به یوفا: می‌دانید به چه باشگاهی طرف هستید

© REUTERS / Sergio Perezپرز
پرز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید و از بیانگذاران پروژه سوپر لیگ، در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی این باشگاه اعلام کرد که هنوز از این طرح حمایت می‌کند و به یوفا نیز هشدار گونه گفت که این نهاد بداند که با چه باشگاهی طرف است.
به گزارش اسپوتنیک، چند ماه قبل دوازده تیم فوتبال اروپایی لیگ جداگانۀ به نام "سوپر لیگ فوتبال" تشکیل دادند و مدعی شدند که حتی از یوفا و فیفا در صورت قبول نشدن طرح شان استعفأ خواهند داد.
Президент УЕФА Александр Сеферин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2021
ورزش
حمله دوباره چفرین به پرز و شورشیان سوپر لیگ
این پروژه اما خیلی زود ورشکست شد و به اهدافی که بیانگذاران آن طرح ریزی کرده بودند، دست نیافتند. در این میان 9 باشگاه به دلیل مخالفت‌های جدی لیگ‌های شان و همینطور فیفا، از سوپر لیگ خارج شدند و تنها سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس هنوز اصرار به برگزاری این رقابت‌ها دارند و علیه یوفا و فیفا ایستاده اند.
در حالی که این پروژه از سوی بسیاری‌ها پایان یافته دانسته می‌شود، امروز فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید و از بیانگذاران پروژه سوپر لیگ، در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی این باشگاه اعلام کرد که هنوز از این طرح حمایت می‌کند و به یوفا نیز هشدار گونه گفت که این نهاد بداند که با چه باشگاهی طرف است.

پرز در حضور اعضای رسمی باشگاه گفت:" سوپرلیگ تنها یک رقابت جدید نیست بلکه فراتر از این حرف هاست. با برگزاری سوپر لیگ در تلاش نجات فوتبال هستیم. اینکه باشگاه‌ها آزادانه مسلط بر سرنوشت خود باشند. در این پروژه، آزادی و فرپلی مالی تضمین خواهد کرد که باشگاه‌ها احترام گذشته را در مقابل باشگاه هایی که حمایت دولت‌ها را با خود دارند به دست بیاورند. پروژه‌ای که مانع هزینه های بی رویه یکسری از باشگاه‌ها خواهد شد."

وی در ادامه افزود:" این پروژه تنها در صورتی توسعه می یابد که با لیگ های ملی همسان باشد. رئال مادرید و چلسی ممکن باور نکردنی به نظر برسند، اما هرگز در لیگ قهرمانان با هم روبرو نشده بودند. یوفا هر ایده ای را رد کرد، باشگاه‌ها تهدید شدند. رئیس یوفا بارها به روسای باشگاه‌ها توهین کرد. گویا همه چیز برای پایان دادن به سوپرلیگ ارزش داشت؛ فشار، تهدید... ولی باید به یوفا یادآوری کرد که رئال مادرید چه باشگاهی است. سانتیاگو برنابئو برای دو سال به خاطر نقش داشتن در ایجاد جام باشگاه های اروپا تهدید می‌شد. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد."

پرز در حالی به یوفا هشدار می‌دهد که هیچ‌گونه حامی در اروپا ندارد و بسیاری از نهادهای رسمی در کنار اتحادیه فوتبال اروپا ایستاده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала