بازگشایی مکتب‌های دخترانه در مرکز ولایت غور

© Photo / Ministry of Educationمکتب
مکتب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
عضو شوید
مکتب‌های دخترانه در مرکز ولایت غور پس از ماه‌ها انتظار به روی دانش‌ آموزان صنف‌های هفتم تا دوزادهم باز شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شورای شهر فیروزکوه و مسوولان مکتب‌های دخترانه با هماهنگی ریاست معارف ولایت غور زمینه رفتن دختران را به مکتب‌ها فراهم ساخته اند.
سلطان احمد، رئیس شورای شهر فیروزکوه گفت: "به توافق رسیدیم که مکتب‌ها در مرکز و ولسوالی‌ها باز شوند. خوشبختانه رئیس صاحب و معارف هم گفته اند که هر چی مردم بخواهند، از سوی ما مشکل وجود ندارد".
دختران در غور از بهر باز شدن دروازه‌های مکتب‌ها به روی شان شادمان استند و از امارت اسلامی می‌خواهند که زمینه آموزش را برای همه دختران افغان فراهم سازد.
ستاره، دانش‌آموز در مرکز ولایت غور گفت: "ازین‌که مکتب‌های ما بسته بود، خسته شده بودیم. امیدوار استیم که دیگر مکتب‌ها بسته نشوند تا درس بخوانیم و آینده خود را بسازیم".
فرشته، دانش‌آموز گفت: "از شروع دوباره مکتب‌ها خرسند استیم و امیدواریم که در بقیه شهرها و ولسوالی‌ها هم‌چنان مکتب‌ها باز شوند و باردیگر بسته نشوند".
باز شدن شماری از مکتب های دخترانه تا صنف دوازدهم در هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2021
باز شدن شماری از مکتب های دخترانه تا صنف دوازدهم در هرات
در حال حاضر، دروازه‌های مکتب‌های متوسطه و لیسه مکتب‌های دخترانه تنها در شهر فیروزکوه فعال شده است و در ولسوالی‌های این ولایت، دانش‌آموزان صنف‌های هفتم تا دوازدهم به مکتب رفته نمی‌توانند.
حبیب وحدت، فعال جامعه مدنی در غور گفت: "خوشبختانه مکتب‌ها به روی خانم باز می‌شود، اگر این قشر جامعه از سواد و آموزش محروم شوند، در حقیقت، فرزندان آن جامعه آینده روشن نخواهد داشت."
در حوزه غرب افغانستان، تنها در ولایت‌های هرات و غور مکتب‌های دخترانه به روی دانش‌آموزان صنف‌های هفتم تا دوازدهم باز استند، تاهنوز روشن نیست که در سایر ولایت‌ها چه زمانی مکتب‌ها به روی دختران باز خواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала