بایدن در دیدار مجازی با رهبر چین او را "دوست قدیمی" ندانست

© AP Photo / Damian Dovarganesبایدن در دیدار مجازی با رهبر چین او را "دوست قدیمی" ندانست
بایدن در دیدار مجازی با رهبر چین او را دوست قدیمی ندانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2021
عضو شوید
 سخنگوی کاخ سفید درباره انتظارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نشست آنلاین با شی جین جن ساکی، پینگ، رئیس جمهور چین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رییس‌جمهوی آمریکا و شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین، روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با یکدیگر گفت‌وگو کردند
در آغاز این نشست مجازی ،شی جینپینگ، به بایدن گفت که از دیدن "دوست قدیمی" خود خوشحال است. بایدن به نوبه خود گفت: شاید باید رسمی‌تر شروع کنم، اگرچه من و شما هرگز با یکدیگر رسمی نبوده‌ایم.
جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
هشدار چین به  بایدن: در اظهارات خود احتیاط کنید
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در رابطه به این اظهارات رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، رئیس کاخ سفید هنوز هم از در نظر گرفتن همتای چینی خود به عنوان "دوست قدیمی" خودداری می کند، که این امر ثبات او او را  در رفتارنشان می‌دهد.
وی گفت با این حال، رئیس جمهور آمریکا به گفتگوی صریح با رئیس جمهوری خلق چین مطمئن است و  همکاران بارها جلسات شخصی برگزار کرده اند.
سخنگوی کاخ سفید گفت:، رئیس جمهور معتقد است که می تواند با شی جین پینگ، همتای چینی خود گفتگوهای صریح انجام دهد، مستقیماً در مورد زمینه هایی که ما در مورد آنها نگرانی داریم، اعم از مسائل امنیتی، اقتصادی یا حقوق بشر گفتگو کند.
گفتنی است جو بایدن، رییس‌جمهوی آمریکا و شی جین پینگ، رییس‌جمهوری چین، روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
بایدن به همتای چینی خود گفت که ما به عنوان رهبران آمریکا و چین باید اطمینان حاصل کنیم که رقابت دو کشور به سوی درگیری نمی‌رود.
رییس جمهوری چین که سابقه آشنایی او با جو بایدن به دوره‌ای باز می‌گردد که هر دو معاونان روسای جمهور وقت آمریکا و چین بودند در این گفت‌وگوی مجازی بایدن را «دوست قدیمی» خود خواند.
شی جین پینگ روابط دو کشور مثبت توصیف کرد و گفت که آماده همکاری با بایدن برای برداشتن گام‌های موثر در جهت حرکت رو به جلوی مناسبات آمریکا و چین است.
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала