متقی: ما میان حکومت و طالبان پاکستان نقش میانجی را داریم

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
عضو شوید
 سرپرست وزارت امور خارجه "امارت اسلامی" طالبان می‌گوید که این گروه میان طالبان پاکستان و حکومت این‌کشور نقش میانجیگری را ایفا می‌کند و می‌افزاید که امیدوار است گفتگوها میان تحریک طالبان و دولت پاکستان نتیجه مثبت بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه گفته است که امارت اسلامی در گفت‌وگو میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان نقش میانجی را دارد و امیدوار است که این گفتگوها نتیجه‌ مثبت در پی داشته باشد.
سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگو با خیبرنیوز افزوده که اگر گفت‌وگوها ناکام گردد، امارت اسلامی به هیچ گروه مسلح به شمول تحریک طالبان پاکستان اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان فعالیت‌های هراس‌افگنی را انجام دهد.
دیدار متقی با وزیر خارجه پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
دیدار متقی با وزیر خارجه پاکستان
امیرخان متقی گفت: «وقتی در افغانستان جنگ نباشد، دشمنی نباشد، به یک اردوی کوچک و مناسب نیاز دارد. کوشش می‌کنیم که مردم‌های متعهد، وفادار به اسلام و کشور، چه در حکومت پیشین کار کرده باشند یا نو باشند، آنان را جمع ‌کنیم و یک اردو می‌سازیم.»
براساس گفته‌های متقی، طالبان در حال تشکیل یک ارتش منظم است و از نظامیان حکومت پیشین نیز در این تشکیلات استفاده خواهد شد.
امیرخان متقی گفت: «به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان به ضد کسی حمله کند، به شمول تحریک طالبان پاکستان. ما چنین چیزی را وعده کرده‌ایم و مکلف استیم.»
وی همچنین گفت که داعش تهدیدی جدی برای افغانستان نیست و «امارت اسلامی» در برابر این گروه اقدام جدی انجام داده و مانع فعالیت‌های داعش شده‌است.
این در حالی است که داعش در تاز‌ه‌ترین مورد مسئولیت انفجار در غرب کابل و کشتن شش نفر از جمله یک خبرنگار را پذیرفته‌است.
سرپرست وزارت خارجه  در باره گسترش روابط کابل با جامعه جهانی نیز صحبت کرده است.
او افزود: «سیاست حکومت فعلی افغانستان این است تا با همه کشورهای جهان ارتباط خوبی داشته‌باشد. فعالیت‌های دیپلماتیک سفارتخانه‌ها و ارتباطات ما با کشورها سیاست خوبی است، ما نمی‌خواهیم با کشورها در تقابل قرار بگیریم.»
این مقام کابینه طالبان گفته که امیدوار است جهان نیز با دولت تازه تشکیل آنان تعامل و همکاری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала