مرگ ناشی از سو تغذیه کودکان افغان را تهدید می‌کند

© Sputnik / T. Azimمرگ ناشی از سو تغذیه کودکان افغان را تهدید می‌کند
مرگ ناشی از سو تغذیه کودکان افغان را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2021
عضو شوید
سازمان جهانی صحت گفته که تا اخیر سال روان میلادی 3.2 میلیون کودک افغان در معرض سو تغذی شدید قرار خواهند گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، این سازمان افزوده که با سرد شدن هوا یک میلیون تن آنان با خطر مرگ روبرو اند.
در همین حال، دیدبان حقوق‌بشر هشدار میدهد که افغانستان در معرض قحطی قرار دارد و سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از قحطی باید فورا اقدام کنند.
سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت
این نهاد در بیانیه‌ای گفته که به هدف جلوگیری از گسترش قحطی در افغانستان نیاز است تا به «اقتصاد فروپاشیده و سیستم ورشکسته بانکی» در افغانستان رسیدگی شود.
در اعلامیه این سازمان آمده که فقر و گرسنگی سبب شده تا برخی خانواده‌ها برای خرید مواد غذایی و دیگر مواد ضروری کودکان شان را بفروشند.
اعلامیه افزوده «حکومت امریکا و دیگر حکومت‌ها پالیسی تحریم‌ها را دوباره مرور کنند و آن را طوری تنظیم کنند که محدودیت بر پول نقد به هدف فراهم شدن کمک بشری دور شود».
این درحالی است  که نزدیک به سه ماه می شود که میزان فقر و تنگ دستی در افغانستان به گونه بی پیشیه افزایش یافته و بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از نصف نفوس افغانستان به کمک‌‌های فوری نیاز دارند.
سازمان ملل متحد در مورد خطر فاجعه سقوط کشاورزی نیز هشدار داده و گفته است که اوضاع اقتصادی افغانستان در حالی خراب شدن است.
استفین دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در این باره گفت: «بدون حمایت‌های گسترده بشردوستانه، بسیاری از کشاورزان و دامداران مجبور خواهند شد که معیشت خود را رها کرده و به مهاجرت‌های روستایی روی بیاورند. برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به کشاورزان و نیازمندان افغان در سال 2022 به 90 میلیون دالر نیاز است».
فقر و تنگ دستی در افغانستان با گذشت هر روز در حال گسترش است و شمار زیادی از شهروندان کشور از نبود مواد خوراکی و کار رنج می برند.
قبل از این مدیر اجرایی سازمان جهانی غذا در سفر به افغانستان  از گسترش فقر هشدار داد و گفته بود که با فرا رسیدن فصل زمستان زنده‌گی ملیون‌ها افغان را قحطی تهدید خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала