چگونگی شکست رژیم غنی و دخول طالبان در کابل

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان
دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2021
عضو شوید
روسیه میدانست که قوای مسلح افغانستان از رژیم غنی حمایت نمی کنند و طالبان داخل کابل می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در افغانستان اظهار داشته است که مسکو از قبل حدس میزد که قوای مسلح افغانستان از رژیم غنی حمایت نخواهد کرد و طالبان به طور مسالمت آمیز وارد کابل خواهند شد.
 طالبان: به امریکا گفته‌ایم سفارتش را در کابل بازگشایی کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
طالبان: امریکا سفارتش را در کابل بازگشایی کنند
دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه-24 گفت: جناح روسیه از قبل اطلاعاتی داشت که قوای مسلح افغانستان از رژیم رئیس جمهور اشرف غنی حمایت نخواهد کرد و دخول نمایندگان طالبان (ممنوع در روسیه) به کابل صلح آمیز خواهد بود.
این دیپلمات گفت که "سفارتخانه های کشورهای غرب از جمهوری افغانستان گریختند که از پیشبینی های نادرست در مورد چگونگی پیشرفت اوضاع در افغانستان ناشی شد." آنها معتقد بودند که "رئیس جمهور غنی هنوز برای مدت طولانی در قدرت باقی می ماند"، زیرا اردوی خودش از او حمایت می کند و طالبان به تصرف خونین کابل عمل نخواهند کرد.
او گفت: "ما اطلاعات معکوس در این مورد داشتیم، اطلاعات مؤثق قبل از موعد. ما می‌دانستیم که اردو از او حمایت نمی‌کند، اگر فقط به این دلیل که او حقوق سربازان را نمی‌داد. سربازان افغان این را به ما گفتند. مهمتر از همه، ما از منابع مختلف، از جمله اردوگاه طالبان، اطلاعات داشتیم که طالبان به طور مسالمت آمیز وارد کابل خواهند شد، خون ریزی نخواهد شد و هیچ تهدیدی علیه نمایندگی دیپلماتیک روسیه مانند سایر نمایندگی های دیپلماتیک وجود نخواهد داشت.»
پس از آنکه امریکا در بهار سال جاری اعلام کرد نیروهای مسلح خود را از این کشور خارج می کند، طالبان عملیات گسترده ای را برای کنترل افغانستان آغاز کردند. در 15 اگوست، رادیکال ها بدون درگیری وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی جمهوری را ترک کرد. در 6 سپتامبر، طالبان اعلام کردند که بر تمام خاک افغانستان تسلط دارند و در 7 سپتامبر ترکیب دولت مؤقت را اعلام کردند که تاکنون توسط هیچ دولتی به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала