شراب می تواند باعث زوال عقل گردد

CC0 / Pixabay / شرابی
شرابی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2021
عضو شوید
نوشیدن الکل به صحت آنقدر مضر است که می تواند حتی باعث زوال عقل گردد.
به گزارش اسپوتنیک، دیلی اکسپرس با اشاره به کارشناسان سازمان علمی خیریه «انجمن آلزایمر» خبر داده است که نوشیدنی های الکلی می توانند به مغز آسیب برسانند و به ایجاد زوال عقل "الکلی" کمک کنند
سازمان بهداشت جهانی: الکل و سیگرت را به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کنار بگذارید  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2020
سازمان بهداشت جهانی: الکل و سیگرت را به خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کنار بگذارید
به گفته متخصصین، نوشیدنی های الکلی مانع جذب ویتامین B1 در بدن می شود که مغز را در وضعیت خوبی نگه می دارد.
دکتران می گویند: "اگر مریض اولین علائم اختلال مغزی خفیف را حس کند، اما به سوء استفاده ادامه دهد، ممکن است به سندرم Wernicke-Korsakoff  دچار شود."
کارشناسان خاطرنشان کردند که اگر مغز توسط الکل آسیب جدی ببیند، مریض دچار از دست دادن حافظه خواهد شد. ممکن است مریض با موقعیتی مواجه شود که حافظه خود را با چیزی که در واقع وجود نداشته پر کند. جوانان نیز ممکن است به چنین مرض مبتلا شوند.
پیامد دیگر ناتوانی در درک اطلاعات جدید یا تسلط بر مهارت های جدید خواهد بود که در مطالب مشخص شده است. زوال عقل الکلی می تواند منجر به مشکلات تمرکز و تصمیم گیری شود.
دکترها توصیه کردند که از رژیم غذایی حاوی غذاهای غنی از ویتامین B1 پیروی کنید. از جمله آنها می توانند به ماهی، لوبیا، عدس، نخود سبز و مغز تخم گلهای آفتاب پرست اشاره کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала