حداقل 200 طالب در خوست کورس نظامی را سپری نموده اند

© AP Photo / Reza Shirmohammadiحداقل 200 طالب در خوست کورس نظامی را سپری نموده اند
حداقل 200 طالب در خوست کورس نظامی را سپری نموده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
عضو شوید
باختر: حداقل 200 ستیزه جوی جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در روسیه) که قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، به عنوان بخشی از ایجاد ارتش جدید در ولایت خوست در شرق این کشور تحت آموزش نظامی قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق طرح  ایجاد اردوی جدید، 200 سرباز امارت اسلامی افغانستان (طالبان) از مرکز آموزش نظامی در ولایت خوست فارغ شدند.
امرالله صالح، اسبق معاون ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2021
صالح طالبان را به کشتن سربازان زخمی متهم کرد
به گزارش الجزیره، در 23 اکتوبر، محمد یعقوب مجاهد که به سمت وزیر دفاع در کابینه موقت طالبان منصوب شد، گفت که این جنبش روند تشکیل اردو افغانستان را آغاز کرده و قصد دارد تا با تسلیحات مدرن به آن کمک کند. گفته شده است که فعلاً علایم تشکیل اردوی طالبان در چندین منطقه افغانستان از جمله در ولایت های خوست و ننگرهار در شرق این کشور مشاهده می شود. خاطرنشان می شود که حدود 400 تن از نیروهای تندرو در شمال ولایت بلخ اولین مرحله آموزش اردوی جدید را سپری نموده اند.
بعد از آنکه امریکا در بهار سال جاری اعلام کرد که نیروهای مسلح خود را از آنجا خارج می کند، طالبان عملیات گسترده ای را برای برقراری کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگوست، رادیکال ها بدون درگیری وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی جمهوری را ترک کرد. در 6 سپتامبر، طالبان از برقراری کنترل بر تمام خاک افغانستان و در 7 سپتامبر ترکیب دولت مؤقت را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала