ورود کشتی جنگی آمریکا به دریایی سیاه

© Photo / Public domainЭсминец ВМС США «Портер» (USS Porter DDG 78)
Эсминец ВМС США «Портер» (USS Porter DDG 78)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
عضو شوید
 وزارت دفاع روسیه می گوید از ورود کشتی نیرو های دریایی آمریکایی که به بهانه رزمایش با ناتو وارد دریای سیاه شده، مطلع است و فعالیت های آن را به دقت زیر نظر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه از ورود کشتی جنگی نیرو های دریایی «USS Porter» آمریکا به دریای سیاه خبر داد.
این مرکز همچنین هشدار داد که منابع نظامی و فنی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه در حال رصد فعالیت های این کشتی آمریکایی هستند که به موشک های هدایت شونده مجهز است.
روز گذشته (29اکتبر) نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه ای از ورود کشتی گروه  ششم ضربت خود به این منطقه، برای شرکت در رزمایش های ناتو که قرار است در دریای سیاه و مدیترانه انجام شود؛ خبر داده بود.
حرکت کشتی امریکایی «یواس‌اس پورتر» به سمت دریای سیاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
حرکت کشتی امریکایی «یواس‌اس پورتر» به سمت دریای سیاه
البته مشخص نشده است که آیا اعزام کشتی جنگی پورتر به منطقه مربوط به عملیات اعلام شده است یا خیر.
دریای سیاه، شش کشور هم کرانه با آن، یعنی کشورهای روسیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، گرجستان و ترکیه را از طریق دریای مدیترانه به اقیانوس اطلس پیوند می‌دهد.
از میان این شش کشور، سه مورد (رومانی، بلغارستان و ترکیه) عضو ناتو هستند و دو کشور دیگر هم (گرجستان و اوکراین) امیدوارند که به پیمان آتلانتیک شمالی ملحق شوند.
در ماه جولای، وزارت خارجه روسیه توجه خود را به تشدید مصنوعی اوضاع در دریای سیاه توسط بازیگران غیر منطقه ای جلب کرد.
از سوی دیگر، اشراف دریای سیاه به تمامیت ارضی روسیه به این معنا است که بخش وسیعی از قسمت اروپایی این کشور در تیررس موشک‌های میان برد آمریکا قرار دارد که در رومانی مستقر شده است.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، دو هفته پیش، در سفر به کشورهای حوزه دریای سیاه، از گرجستان و رومانی هم بازدید کرده بود. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا پیش از سفر آستین، در این باره گفت: ما در حال تقویت کردن حاکمیت کشورهایی هستیم که در خط مقدم تجاوز روسیه قرار دارند!
در همین حال«آنگرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان هم مدعی شده که ناتو باید آماده باشد روسیه را با سلاح ‌های هسته‌ ای مهار و از هرگونه نقض حریم هوایی بر فراز کشورهای بالتیک و اطراف دریای سیاه جلوگیری کند- ادعایی که واکنش تند روسیه را در پی داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала