تلاش مقامات طالبان برای آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان

© Photo / twitter/Qahar.Bهیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد
هیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
آگاهان مسایل سیاسی بدین باور اند که تلاش ها برای آزادسازی پول های منجمد شده افغانستان تا هنوز نمی‌تواند قناعت جهان را برای آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان و جلوگیری از بحران بشری در کشور فراهم سازد.
به گزارش اسپوتنیک، در جریان هفته جاری مقام‌های طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) با بیش از پنج نماینده ویژه سازمان ملل متحد دیدارهای داشته اند که در آن روی آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان و جلب کمک‌های جهانی تاکید ورزیده اند.
ایالات متحده قصد ندارد پول های بانک مرکزی افغانستان را به گروه طالبان بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
ایالات متحده قصد ندارد پول های بانک مرکزی افغانستان را به گروه طالبان بازگرداند
در تازه ترین مورد، ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس‌ الوزرا روز گذشته با اچیم ستینر، مدیر برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد در دوحه دیدار کرده است.
محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که در این دیدار هر دو جانب روی وضعیت کنونی افغانستان، اقتصاد وخیم کشور و تداوی افراد معتاد به مواد مخدر گفت‌وگو کرده اند.
شهاب الدین لیوال، عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: « این دیدار‌ها راه را برای به رسمیت شناختن و مشکل پول‌های افغانستان باز می‌کند و سبب‌ خواهد شد که امریکا پول‌های افغانستان را آزاد سازد، چون در اوضاع کنونی نیاز جدی به آن پول‌ها در افغانستان است.»
در همین حال، دفتر یوناما نیز از دیدار نماینده ویژه یوناما با مقام‌های طالبان  خبر داده است و گفته است که در این دیدارها روی تشکیل حکومت همه شمول، جلوگیری از بحران بشری و افزایش کمک‌های جهانی بحث شده است.
آگاهان مسایل سیاسی بدین باور اند که این دیدارها نمی‌توانند قناعت جهان را برای آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان و جلوگیری از بحران بشری در کشور فراهم سازد.
بربنیاد اطلاعات وزارت خارجه، قرار است هیأت طالبان در دوحه با نماینده کشور چین نیز دیدار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала