طالبان یک غیرنظامی را در سمنگان شکنجه کردند

© https://twitter.com طالبان یک غیرنظامی را در سمنگان شکنجه کردند
 طالبان یک غیرنظامی را در سمنگان شکنجه کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
در ولسوالی خرم و سارباغ ولایت سمنگان یک غیرنظامی می‌گوید که نیروهای طالبان او را پس از بازداشت، لت‌وکوب و «شکنجه» کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، این عیرنظامی که نخواست نامش در خبر ذکر شود، امروز (شنبه، ۱ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که افراد طالبان او را به اتهام چراندن مواشی بر چراگاه‌های «حامیان طالبان» بازداشت کرده بودند. او اما این اتهام را رد کرد.
شکنجه وحشتناک طالبان بر سربازان دولتی افغانستان در زندان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2020
شکنجه وحشتناک طالبان بر سربازان دولتی افغانستان در زندان
این غیرنظامی تأکید کرد که نیروهای طالبان پس از بازداشت او را در داخل یک اتاق برده و مورد لت‌کوب قرار داده‌اند.
او توضیح داد: «طالبان در داخل اتاق دستهایم را از پشت بستند و با رویم در روی کف اتاق خواباندند. سپس یکی از آنان بر گردنم و یکی دیگرشان هم بر پاهایم نشستند. بعدا سه نفر دیگر شروع کردند به کیبل‌زدن. آن قدر زدند تا اینکه از هوش رفتم.»
تصاویری که او در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار داده، نشان می‌دهد که بدن او به اثر لت‌وکوب طالبان کبود شده است. همچنین آثاری از کیبل بر بدنش در این تصاویر دیده می‌شود.
او تأکید کرد که طالبان با انکار اتهام بر او توسط اهالی منطقه، وی را شکنجه کرده‌اند. این غیرنظامی گفت که فعلا هم به‌دلیل جراحات و آسیب‌های ناشی از لت‌وکوب طالبان نمی‌تواند درست راه برود.
همچنین او تأکید کرد که طالبان افزون بر شکنجه، او را به مکلف به دادن ۱۵۰ سیر گندم به طرف دعوا کرده‌اند. این فرد گفت که این مقدار گندم راه به طالبان تحویل داده و خودش هم‌اکنون از منطقه آواره شده است.
افزون بر این، ساکنان محل گفتند که طالبان یک متنفذ دیگر محلی را در تاریخ ۲۸ سنبله از شهر ایبک، مرکز سمنگان ربوده و سپس ۱۲ روز پیش جسد او را در کنار سرک انداخته بودند.
طالبان هنوز در این موارد چیزی نگفته‌اند.  
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала