گذرگاه تورخم فقط به‌روی وسایل نقلیه باربری و دارندگان ویزه باز است

© T Bگذرگاه تورخم فقط به‌روی وسایل نقلیه باربری و دارندگان ویزه باز است
گذرگاه تورخم فقط به‌روی وسایل نقلیه باربری و دارندگان ویزه باز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که گذرگاه تورخم در حال حاضر فقط به‌روی موترهای باربری و دارندگان ویزه باز است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز (جمعه، 30 میزان) در توییتر خود نگاشته است که در حال حاضر تورخم فقط برای موترهای باربری و دارندگان ویزه باز است.
وی همچنان نوشته است که «افرادی که پاسپورت و ویزه ندارند، چه بزرگسال باشند چه اطفال، اجازه عبور از خیبر پختونخوا (در پاکستان) را ندارند و به خانه‌های شان برگشتانده می‌شوند».
سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنان گفته است که «مقامات امارت اسلامی در تلاش هستند تا امکانات بیشتری در این زمینه ایجاد کنند».
پیش از بازگشایی این گذرگاه، ورود به پاکستان تنها از طریق هوایی ممکن بود و به دلیل افزایش بیش از 10 برابری بهای بلیط پرواز به پاکستان بسیاری از مردم افغانستان، که عمده آن‌ها برای درمان قصد عزیمت به پاکستان را داشتند، قادر به پرداخت این هزینه نبودند.
ملا محمد حسن آخند، نخست‌وزیر دولت طالبان بعد از ظهر روز گذشته (پنج‌شنبه، 29 میزان) با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان و هیأت همراهش دیدار کرد.
در این دیدار که در ارگ انجام شد، دو طرف در مورد افزایش همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و پاکستان، آغاز دوباره پروازهای ملکی میان کابل و اسلام آباد، 24 ساعته ساختن فعالیت‌های گذرگاه‌های سپین بولدک، تورخم و غلام خان، کاهش تعرفه گمرکی بالای صادرات افغانستان، فراهم ساختن تسهیلات به مسافرین افغان و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام آن کشور در افغانستان، صحبت کردند.
در همین حال، ملا محمد حسن، روابط میان افغانستان و پاکستان را تاریخی خواند و گفت که «امیدواریم پاکستان تعهدات خویش را نیز در عمل ثابت سازد».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала