فعالیت روسیه و ازبکستان در افغانستان

© Sputnik / Рамиз Бахтияровعبدالعزیز کامیلوف وزیر خارجه ازبکستان
عبدالعزیز کامیلوف وزیر خارجه ازبکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ازبکستان و فدراسیون روسیه تعامل های خوبی برای همکاری در زمینه افغانستان دارند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز کامیلوف، وزیر خارجه ازبکستان پس از نشست مسکو در مورد افغانستان، روسیه و ازبکستان زمینه خوبی برای همکاری های دوجانبه در مورد مسائل افغانستان ایجاد کردند.
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند
روز چهارشنبه مسکو میزبان نشستی در قالب مسکو درباره افغانستان بود که نمایندگان ده کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه طالبان در آن شرکت کردند (جنبش طالبان به عنوان تروریست شناخته شد و در روسیه ممنوع اعلام شد).
کامیلوف گفت: "با مطالعه دقیق سخنرانی وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و سند تصویب شده، می خواهم بگویم که موضع ما در بیشتر موارد منطبق است."
وی تاکید کرد: "ما از نتایج نشست مسکو استقبال می کنیم و این زمینه خوبی را برای همکاری های دوجانبه ما در زمینه مسائل افغانستان با فدراسیون روسیه ایجاد می کند."
موضوعات اصلی این نشست وضعیت سیاسی-سیاسی افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، کمک های بشردوستانه و تشکیل یک دولت فراگیر بود. علیرغم این واقعیت که طالبان در اوایل سپتامبر ترکیب کابینه خود را اعلام کردند، اکثر مراکز کشورها احساس کردند که برخلاف وعده ها، نمیتواند نماینده تمام نیروهای قومی اعترافی و سیاسی کشور باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала