بولتون خروج امریکا از افغانستان را اشتباه خواند

© AP Photo / Mark Humphreyبولتون خروج امریکا از افغانستان را اشتباه خواند
بولتون خروج امریکا از افغانستان را اشتباه خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده امریکا خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را یک اشتباه توصیف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین امریکا در مصاحبه با «افشین راتنزی» مجری برنامه (Going Underground) در آر تی، خروج ایالات متحده امریکا از افغانستان را یک اشتباه دانست.
جو بایدن رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
خروج امریکا از افغانستان ماموریت سنگین بود
وی می‌گوید که ایده خروج امریکا از افغانستان یکی از اندک ایده هایی بود که توسط هر دو رئیس‌جمهور ترامپ و بایدن (رئیس‌جمهور پیشین و رئیس‌جمهور فعلی امریکا) مورد حمایت قرار گرفت.
بالتون گفت: «به نظر من، این یکی از معدود نمونه هایی است که بایدن و ترامپ هر دو از این سیاست پیروی کردند. هر دو می‌خواستند افغانستان را ترک کنند، هر دو پیامدهای آن را نادیده گرفتند که به نظر من، بسیاری معتقد بودند که پیش از پیش پیامدهای خروج را می‌شد که پیش‌بینی کرد. بایدن توافق ترامپ (در بسیاری موارد ناقص) را پذیرفت و اساسا آن را شامل سیاست های خود ساخت. او توصیه های مشاوران ارشد پنتاگون، وزارت خارجه و کاخ سفید را نادیده گرفت».
به گفته وی، پیامدهای این تصمیم برای همه آشکار است، به ویژه بازگشت طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به قدرت و همچنان افزایش احتمال بازگشت تروریست‌های خارجی به این کشور که دوباره از افغانستان به عنوان پایگاهی برای برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در سراسر جهان استفاده خواهند کرد.
مشاور امنیت ملی پیشین امریکا افزود: «از سوی امریکا، این یک عقب نشینی در عرصه بین‌المللی است. و این همان مسیری است که بایدن حداقل از سال 2009 به آن باور داشت. مسخره اینجاست که ترامپ همچنان به این مسیر باور داست. من معتقدم که این یک اشتباه از سوی امریکا است، این یک اشتباه از نظر ثبات جهانی است و البته این یک اشتباه در قبل مردم افغانستان است».
در پایان ماه اگست، کنک مکنزی، فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا) از پایان عملیات تخلیه نیروهای امریکایی و پایان ماموریت نظامی در افغانستان خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала