سفیر افغانستان در تاجیکستان: جهان باید در برابر گورهای دسته‌جمعی پنجشیر پاسخگو باشد

© Photo / Facebook account of Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - Dushanbeسفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
عضو شوید
 سفیر افغانستان در تاجیکستان از سازمان های بین المللی خواست تا حقایق کشتار جمعی توسط طالبان در ولایت پنجشیر  را بررسی نموده و در رابطه به این جنایت پاسخ دهند.
به گزارش اسپوتنیک،سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تاجیکستان، امروز دوشنبه ۱۹ میزان 1400 حملات تروریستی اخیر، گور های دسته جمعی در ولایت پنجشیر و قتل عام مردم در ولایت های قندوز و قندهار را تقبیح نموده و آنرا نکوهش کرد.
 کشف گور‌های دسته‌جمعی نیروهای در ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.10.2021
کشف گور‌های دسته‌جمعی در ولایت پنجشیر
محمدظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان در قدم نخست عملکرد غیر انسانی و ضد بشری طالبان را در نقاط مختلف افغانستان، محکوم نموده ابراز داشت، انحصار گران و تیکه داران به اصطلاح اسلام، از دین بعنوان ابزار سو‌ء استفاده کرده و همه روزه با نام دین و اسلام، مردم مظلوم افغانستان را چه در مسجد و جاده و چه در حریم خصوصی شان به رگبار بسته و قتل عام می‌کنند. در حالیکه اعتدال‌گرایی، انسان دوستی و همزیستی اساس دین مبین اسلام را تشکیل می‌دهد.
او همچنان در بخش از صحبت هایش افزود: طالبان بدانند که جنایات شان را در پنجشیر وکندهار ، دایکندی، کندز و اکناف دیگر افغانستان که به اثر آن صد ها انسان بصورت گروهی و انفرادی کشته می‌شود
به گفته سفیر افغانستان این اعمال خشن و ددمنشانه شان را تاریخ و مردم افغانستان فراموش نخواهند کرد و مقاومت برای ما یک اصل است و تنها راه نجات مردم سر زمین مان از زندان خانگی طالبان، مبارزه است و جبهه مقاومت ملی یک بستر مناسب برای بیرون رفت از بحران موجود است
وی گفت، تمام نهاد های دولتی و سیاسی افغانستان از جبهه مقاومت ملی حمایت می کنند و ایستادگی دارند.
پیش ازاین برخی منابع، از کشف سه گور دسته جمعی از اعضای کشته شده جبهه مقاومت ملی خبر دادند.
ساکنان این ولایت می‌گویند که این گور دسته‌جمعی مربوط به سربازان جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود است که طالبان پس از دستگیری آنان را تیرباران کردند و باهم در این محل دفن کردند. آنان گفته‌اند که از این گور تاکنون هشت تن بیرون آورده شده‌ است و تلاش‌ها برای یافتن سایر اجساد جریان دارد.
صالح محمد ریگستانی، از فرماندهان جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود که در حال حاضر در کوهپایه‌های پنجشیر با جمعی از هم‌سنگرانش در برابر طالبان می‌جنگند، پیداشدن این گور دسته‌جمعی را تایید کرد و اجساد آن را مربوط به مبارزین جبهه مقاومت دانست و این ماجرا را بسیار وحشتناک خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала