امریکا گزارش هایی مبنی بر فرار غنی با میلیون‌ها دالر را بررسی می‌کند

© @https://twitter.com/ARG_AFGامریکا گزارش هایی مبنی بر فرار غنی با میلیون‌ها دالر را بررسی می‌کند
امریکا گزارش هایی مبنی بر فرار غنی با میلیون‌ها دالر را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
مقامات امریکا در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر فرار اشرف غنی با میلیون ها دالر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، جان سوپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان روز چهارشنبه گفته که دفتر او به اتهاماتی مبنی بر این که اشرف غنی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان هنگام فرار از این کشور در ماه اگست میلیون‌ها دالر را با خود برده است، رسیدگی می‌کند.
سوپکو به کمیته فرعی مجلس نمایندگان امریکا گفت: ما هنوز آن را ثابت نکرده‌ایم. در حال بررسی آن هستیم. در واقع، کمیته نظارت و اصلاحات دولت از ما خواسته است که این موضوع را بررسی کنیم.
دفتر بازرس ویژه امریکا برای افغانستان (سیگار) از روند مصرف کمک‌های امریکا در افغانستان در چند سال گذشته نظارت کرده است.
پس از فرار غنی از افغانستان، گزارش هایی مبنی بر این که وی از خزانه 169 میلیون دالر را سرقت کرده است، منتشر شد. آقای غنی قبلا گفته که برای جلوگیری از خونریزی کابل را ترک کرده است و گزارش‌ها مبنی بر اینکه مبالغ هنگفتی پول را با خود برده است، رد کرده است.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала