هشدار بایدن از وضعیت بحرانی ذخایر دالر آمریکا

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که اگر کنگره سقف بدهی ملی را افزایش ندهد، وضعیت دالر به عنوان ارز ذخیره جهان آسیب خواهد دید.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور آمریکا، از حزب جمهوری خواه خواسته است تا موافقت خود را با افزایش سقف بدهی این کشور قبل از نقض تعهدات مالی خود اعلام کند، زیرا خطرات ناشی از از دست دادن موقعیت بین المللی دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره در حال افزایش است.
به گفته رئیس جمهور آمریکا اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، اوراق بهادار آمریکا تضعیف شده و این امر جایگاه دالر را ارز اصلی ذخایر جهان به آن متکی است، دچار آسیب خواهد ساخت که در نتیجه رتبه اعتباری آمریکا در جهان کاهش یافته ونرخ بهره وام مسکن، وام موتر، کارت اعتباری و به طور کلی وام ها افرایش خواهد یافت.
جو بایدنرئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2021
دالر عنقریب بی ارزش خواهد شد
از اول اکتبر سقف بدهی دولتی ایالات متحده از حد مجاز 28.4 تریلیون دالر توسط کنگره فراتر رفت. وزارت مالیه  آمریکا اعلام کرد که تا 18 اکتبر می تواند اقداماتی را انجام دهد که مانع از عدم پرداخت بدهی دولت شود.
به گفته رئیس دولت، جمهوری خواهان نه تنها از انجام وظیفه خود امتناع می کنند، بلکه "تهدید به استفاده از قدرت خود" برای جلوگیری از "نجات اقتصاد کنگره از فاجعه" توسط کنگره خواهند کرد.
وی افزود: دلیل افزایش سقف بدهی ها تا حدودی ناشی از سیاست های بی پروا مالیاتی و هزینه ای در دولت قبلی ترامپ است.
رئیس جمهور آمریکا موضع حزب جمهوری خواهان را "بی پروا و خطرناک" توصیف کرد و از آنها خواست "از راه دور بروند" و به دموکرات ها اجازه دهند سقف بدهی را افزایش دهند.
بایدن افزود که نمی تواند تضمین کند که ایالات متحده بدهی خود را نقض نمی کند و قول داد که این موضوع را با میچ مک کانل رهبر مجلس سنای جمهوریخواه، در میان بگذارد.
جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده پیش بینی کرد که پیش فرض بدهی 28.4 تریلیون د الری ممکن است در 18 اکتبر، زمانی که خزانه داری از تمام اقدامات فوق العاده موجود فراتر رود، رخ دهد. برای جلوگیری از چنین فاجعه ای، قانونگذاران آمریکایی یا باید سقف بدهی را که تعیین می کند چقدر می تواند وام بدهد، افزایش دهند یا موقتاً آن را تعلیق کنند.
اسپوتنیک افغانستان اکنون در تلگرام: https://t.me/sputnikafghanistan
لطفا به کانال جدید ما بپیوندید و به دوستان خود نیز آن را توصیه کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала