اظهارات ذبیح الله مجاهد در خصوص تحصیلات دختر خودش

© AP Photo / Rahmat GulПредставитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан
Представитель Талибана Забихулла Муджахид на пресс-конференции в Кабуле, Афганистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.10.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان در مصاحبه با روزنامه نگار ایرانی در مورد تحصیلات دخترش صحبت کرد.
سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان در مصاحبه با روزنامه نگار ایرانی در مورد تحصیلات دخترش صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که حدود 20 روز است که دختران بالاتر از صنف ششم به مکتب نمی‌روند، ذبیح الله مجاهد، سرپرست وزارت فرهنگ و اطلاعات طالبان و از سخنگویان این گروه (ممنوع در روسیه) در مصاحبه بازهرا مشتاق، روزنامه نگار ایرانی گفت که دخترش که صنف هفتم مدرسه است به گونه منظم به دروس خود ادامه می‌دهد.
این در حالی است که امروز فقط دختران تا صنف ششم می‌توانند به مکتب بروند و میلیون ها دختر در افغانستان از حق آموزش محروم هستند.
مجاهد می‌گوید که طالبان به دنبال تصویب قانون جدید دراین خصوص هستند که بر اساس آن دختران بتوانند به تحصیلات شان بر اساس شریعت اسلام ادامه دهند.
 سخنگوی طالبان، می‌گوید آنها مشغول کار برروی "رهنمودهایی" برای "امنیت و مصونیت" دختران دانش‌آموز بالاتر از کلاس ششم با هدف بازگشایی بیشتر مدمکاارس هستند.
به گفته سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در حال حاضر مکاتب دختران تا کلاس ششم و مکاتب پسران در کلاس دوازدهم باز شده‌اند و وعده داد که به زودی دختران دوره‌های بالاتر نیز به کلاس‌ باز خواهند گشت.
طالبان وقتی در دهه نود میلادی در افغانستان حاکم بودند، به دختران اجازه آموزش و به زنان اجازه کار را نمی‌دادند. حالا هم یکی از بزرگترین نگرانی‌‌ها در مورد حاکمیت آنها جلوگیری از آموزش و کار زنان به شمار می‌رود.
اسپوتنیک افغانستان اکنون در تلگرام: https://t.me/sputnikafghanistan
لطفا به کانال جدید ما بپیوندید و به دوستان خود نیز آن را توصیه کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала