شکایت ترامپ برای بازگرداندن حساب توییترش

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر شکایت ترامپ برای بازگرداندن حساب توییترش
 شکایت ترامپ برای بازگرداندن حساب توییترش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
دونالد ترامپ با ثبت شکایتی در دادگاه فلوریدا با این ادعا که مسدودسازی اکانت توییتر او ناقض متمم اول قانون اساسی امریکا و قانون جدید شبکه‌های اجتماعی فلوریدا است، خواستار بازگشایی اکانت توییتر خود شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، رئیس‌جمهور سابق امریکا در دادخواست خود ادعاهای قابل پیش‌بینی را مطرح کرده است. او می‌گوید توییتر یکی از روش‌های اصلی گفتگو با مردم است و چنان قدرت و کنترلی بر جریان گفتگوهای سیاسی امریکا دارد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و برای مباحثه‌های آزاد دموکراتیک خطرناک است.
ترامپ مدعی است که حتی برچسب‌گذاری پست‌های او به عنوان محتواهای گمراه‌کننده هم نوعی سانسور محسوب می‌شود. این ادعا در حالی مطرح شده که این پست‌ها از روی توییتر پاک نمی‌شد و در دسترس کاربران قرار داشت. این پرونده در دادخواست خود به قانونی متوسل شده که در ماه می در فلوریدا تصویب شد و از اخراج عامدانه چهره‌های سیاسی از شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
این قانون به کمیسیون انتخابات فلوریدا اجازه می‌دهد شرکت‌ها را بابت مسدودسازی حساب کاربری نامزدها روزانه 250 هزار دالر جریمه کند. کاربران هم می‌توانند در صورت احساس برخورد غیرمنصفانه از شرکت‌ها شکایت کنند. افزون بر این، از شبکه‌های اجتماعی خواسته شده تا سازوکارهای تصمیم‌گیری برای مسدودسازی و اجرای سیاست‌های خود را تشریح کنند.
ترامپ پارسال در شرایطی از دسترسی به توییتر منع شد که بارها قوانین این شبکه اجتماعی را زیر پا گذاشته بود. توییتر و فیسبوک پس از مدت‌ها مدارا با دونالد ترامپ، بالاخره شروع به برچسب‌گذاری پست‌های او کردند. اما شرایط زمانی بحرانی شد که رئیس جمهور سابق امریکا از طرفداران خود خواست به ساختمان کنگره حمله کنند و جلوی انتقال صلح‌آمیز قدرت را بگیرند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала