محموله‌های تازه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید

© Photo / Türkiye Cumhuriyeti Kabil Büyükelçiliği محموله‌های تازه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید
محموله‌های تازه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2021
عضو شوید
مسوولان طالبان می‌گویند که کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ترکیه با همکاری هلال احمر پاکستان روز گذشته (شنبه، 10 میزان) به افغانستان رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، این در حالی است که وضعیت اقتصادی افغانستان از بهر منجمد شدن پول‌های افغانستان و قطع کمک‌های خارجی بحرانی شده است.
مقام‌ها افزوده که جمعیت هلال احمر ترکیه به حدود 16 هزار افغان کمک‌های بشردوستانه فرستاده است.
نخستین محموله کمک های بشردوستانه چین به کابل رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.09.2021
نخستین محموله کمک های بشردوستانه چین به کابل رسید
این کمک‌ها شامل برنج، آرد، روغن، شکر و دیگر مواد خوراکه است که توسط مقام‌های هلال احمر ترکیه در گذرگاه تورخم به افغان‌ها تسلیم شده است.
غلام حبیب حسن، یک مقام هلال احمر افغانستان، از این کمک‌ ترکیه قدردانی کرده و گفته که این کمک‌ها زمانی به افغانستان می‌رسید که مردم به آن نیاز فوری دارند.
کریم کنیک، رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه، روز جمعه گفته بود که این کمک‌ها به بیجا شدگان داخلی افغانستان توزیع خواهند شد.
این کمک‌ها در حالی به افغانستان فرستاده میشود که فلیپو گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان گفته بود که حدود نیم میلیون مردم افغانستان در ماه گذشته بیجاشده و به کمک‌های فوری نیاز دارند.
قبل از این فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت حلال احمر هشدار داده بود که در صورت نبود کمک‌های خارجی سیستم صحی افغانستان سقوط و مردم با گرسنگی شدید روبرو خواهند شد.
الکساندر ماتیو، رییس منطقه‌ای سره میاشت، هشدار داده بود اگر پول برای پرداخت معاش کارمندان و عرضه خدمات به ویژه خدمات صحی تامین نشود، کمبود شدید امکانات مالی و زمستان آینده افغانستان را دچار بحران بشری بزرگ خواهد کرد.
الکساندر ماتیو در این باره گفته بود: «تمویل سیستم صحی قطع شده که به اثر آن بیش از 2500 مرکز صحی بسته شده اند، بیش از 20 هزار کارمند صحی دیگر وظیفه ندارند و معاش دریافت نمی‌کنند که بیش از 7000 آنان زنان استند».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала