تاریخ احتمالی انقراض بشریت نامبرده شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Закат над горами в Республике Алтай
Закат над горами в Республике Алтай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک مطالعه عواملی را نامبردند که می‌تواند منجر به انقراض بشریت در سیاره زمین شود.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان کانادایی و انگلیسی  با نشر مقاله‌ی در کتابخانه آنلاینWiley اعلام کردند که سناریوهای گرم شدن زمین می‌تواند در 500 سال آینده یکی از عواملی باشد که زمین را به مکانی غیر قابل سکونت مبدل کند.

محققان در این مقاله توجه خود را به استراتژی آب و هوای سازمان ملل متحد جلب کردند که در آن از کشورها خواسته شده است که  تلاش های خود را سریعا برای مقابله با افزایش دمای جهانی افزایش دهند. به گفته دانشمندان، خطرات بلندمدت به اشتباه در یک سازمان جهانی نادیده گرفته می شود.

روز قیامت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
فاجعه بزرگ بشریت را به نابودی تهدید می کند

کارشناسان سه مدل تغییرات در سیاره زمین را ارائه کرده اند که بدترین آنها به معنی انقراض بشریت  به عنوان یک گونه است.

در مقاله ای که توسط محققان در پارتل اینترنتی The Conversation منتشر شده ، آمده است: "اگر گرمایش زمین متوقف نشود ، در پانصد سال آینده سیاره ما آنقدر تغییر می کند که ما مجبور خواهیم بود برای بقا و حفظ فرهنگ و ریشه های تاریخی و جغرافیایی خود بجنگیم."

بر اساس این نظریه دانشمندان، قسمت های از سیاره از زمین به دلیل گرم شدن، غیرقابل سکونت می شود و شماری از محصولات از جمله گندم و کچالوی به دلیل کمبود زمین حاصلخیز کمیاب خواهند شد.

دانشمندان به ضرورت برنامه ریزی دقیق تر استراتژی های اقلیمی در سطح جهانی و تلاش های هماهنگ برای جلوگیری از فاجعه تأکید کرده اند.

به گفته محققان زمین در 500 سال آینده ممکن است غیرقابل تشخیص باشد. یا، اگر انسان ها حاضر به تغییر رفتار خود باشند، ممکن است جنگل ها، اقیانوس ها، مزارع و شهر های پر جنب و جوش آن برای قرن های بیشتری همراه با کامیاب ترین ساکنان آن، بشر، باقی بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала