مجلس نمایندگان کنگره امریکا تحریم های جدید در برابر روسیه را تصویب کرد

© REUTERS / Tom Brennerمجلس نمایندگان کنگره امریکا تحریم های جدید در برابر روسیه را تصویب کرد
مجلس نمایندگان کنگره امریکا تحریم های جدید در برابر روسیه را تصویب کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
عضو شوید
مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا بودجه دفاعی را با تحریم های شدیدتر در برابر روسیه تصویب کرد.
تحریم بیشتر امریکا بر روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2021
تحریم بیشتر امریکا بر روسیه به خاطر ناوالنی

به گزارش اسپوتنیک، مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده امریکا با تصویب بودجه دفاعی، تحریم های شدیدتری را در برابر روسیه در نظر گرفته است. 

در مجلس نمایندگان کنگره امریکا 316 نماینده پارلمان امریکا رای موافق بر تحریم روسیه و 113 نماینده رای مخالف دادند.
در صورت اجرایی شدن این ابتکار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ، باید محدودیت هایی را برای افراد و سازمان های درگیر در خط لوله گاز نورد استریم 2 روسیه اعمال کند. به طور خاص، این اصلاحیه شامل بسته شدن دارایی های آنها در ایالات متحده، لغو روادیدهای معتبر و همچنین ممنوعیت معاملات شهروندان و شرکت های آمریکایی با افرادی که در لیست هستند، می شود. افزون بر این، نمایندگان کنگره امریکا از اصلاحیه ای برای تشدید تحریم ها علیه بدهی ملی روسیه حمایت کردند.
افزون بر این، توصیه می شود که علیه 35 شهروند روسی، از جمله میخائیل میشوستین، نخست وزیر، دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری، الکساندر بورتنیکوف ، مدیر فی اس بی FSB، الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت، سرگئی سبیانین شهردار مسکو،  رئیس گازپروم الکسی میلر ، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه الا پامفیلوا و دیگران تحریم اعمال می شود. به گفته کمیته امور رویه ای مجلس نمایندگان ایالات متحده، افرادی که در این فهرست ذکر شده اند مربوط به نقض حقوق بشر هستند. ورود افراد تحت تحریم به ایالات متحده ممنوع است و دارایی های آنها در بانک های آمریکایی توقیف می شود.
هنوز تمام نشده
با این حال ، تصویب بودجه دفاعی توسط مجلس نمایندگان کنگره امریکا به طور خودکار به معنای لازم الاجرا شدن تمام ابتکارات مطرح شده در آن نیست. در حال حاضر ، آنها ماهیت مشورتی دارند و برای اجرایی شدن باید مراحل تأیید بیشتری را طی کنید. به ویژه ، مجلس سنای کنگره آمریکا ، مجلس عالی مجلس آمریکا ، باید نسخه بودجه دفاعی خود را تصویب کند. پس از آن ، هر دو اتاق باید در مورد جزئیات پروژه ها به توافق برسند ، یک سند واحد تهیه کنند و به آن رای دهند. سپس او بایدن را امضا می کند.

همانطور که مدیر برنامه شورای امور بین الملل روسیه ایوان تیموفیف در گفتگو با کامرسانت گفت، اگر اصلاحیه بدهی دولت به قانون تبدیل شود، وضعیت فاجعه بار نخواهد شد. وی خاطرنشان کرد، که این ابتکار در مورد تحریم های ثانویه علیه خریداران خارجی بدهی روسیه چیزی نگفته است. همچنین ، به گفته وی ، این خطر برای "خود سرمایه گذاران آمریکایی وجود دارد که در مقایسه با سایر پیشنهاد دهندگان برای خرید محدود خواهند شد".

دیدگاه روسیه
اندری کلیموف ، رئیس کمیسیون موقت شورای فدراسیون برای حفاظت از حاکمیت دولتی و جلوگیری از مداخله در امور حاکمیت روسیه ، تحریم های اعمال شده توسط کنگره آمریکا علیه 35 روس را "از انگشت" مکیده دانست. وی تاکید کرد، که اگر تحریم های آمریکا علیه روس ها اعمال شود ، این کشور علیه کسانی که علیه آن کار می کنند تلافی خواهد کرد.

ماریا زاخارووا ، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، کاخ سفید را متهم کرد که واقعیت های روسیه را درک نمی کند. به نظر وی، دلیل این امر در "کمبود کارکنان" و کمبود شدید متخصصان در روسیه نهفته است. دمیتری پسکوف ، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه ، نظر مشابهی را اظهار داشت ، که چنین ابتکاراتی را تمرین درون پارلمانی نامید.

پسکوف نوشت: "این واقعیت که در کنگره در کمیسیون های مختلف تعداد زیادی از افراد هستند که در واقعیت روسیه ضعیف هستند ، اما در عین حال کشور ما را به شدت دوست ندارند ، برای هیچ کس مخفی نیست".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала