رئیس جمهوری برزیل: ما نگران آینده افغانستان هستیم

© AP Photo / Eraldo Peresرئیس جمهوری برزیل: ما نگران آینده افغانستان هستیم
رئیس جمهوری برزیل: ما نگران آینده افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهوری برزیل روز سه شنبه در سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه کشورش از رسیدگی به مسائل پناهجویان پشتیبانی می کند، گفت: دولت برزیل نگران آینده افغانستان و مردم این کشور است.

گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
گوترش از جامعه جهانی خواست تا کمک های بشردوستانه به افغانستان را افزایش دهند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ژائیر بولسونارو به عنوان نخستین سخنران نشست مجمع عمومی سازمان ملل به اشاره به اینکه این روزها، بیستمین سالروز حوادث یازده سپتامبر 2001 و حمله امریکا به افغانستان است، بطور خلاصله به موضوع افغانستان اشاره کرده و آینده و سرنوشت مردم این کشور را نگران کننده دانست.

وی همچنین با اشاره به مسئله همه گیری کرونا ، این موضوع را از بزرگترین چالش های کنونی جهان دانست که گریبان برزیل را هم مثل سایر کشورهای جهان گرفته است.

بولسونارو که به خاطر عملکرد دولتش در زمینه مهار شیوع کرونا از سوی مردم این کشور مورد انتقاد قرار دارد، همه گیری کرونا را یکی از بزرگترین بحران های کنونی جهان برشمرد و از عملکرد دولت خود در زمینه مقابله با این پاندمی از جمله در زمینه واکسیناسیون دفاع کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت، که برزیل در حوزه اقتصاد، یکی از بهترین عملکردها را در میان کشورهای جهان داشته است.

رئیس جمهوری برزیل همچنین با اشاره به مشکلات اقلیمی روزافزون جهان، خواستار توجه جدی تر جامعه جهانی برای حل این بحران شد و از همه کشورها خواست تا سهم بیشتری در این زمینه برعهده بگیرند و نقش بیشتری ایفا کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала