گروه طالبان ادعاها درباره شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر را رد کردند

© photo: Masror Tabeshگروه طالبان ادعاها درباره شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر را رد کردند
گروه طالبان ادعاها درباره شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر را رد کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
عضو شوید
طالبان ادعاها درباره بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در ولایت پنجشیر را رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طالبان ادعاها در باره بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در پنجشیر را رد کرده و می‌گویند که هم اکنون امنیت به گونه کامل در این ولایت تأمین است.

پیش از این صالح محمد ریگسانی، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، گفته بود که غیرنظامیان در پنجشیر از سوی طالبان بازداشت و در زندانی در کاپیسا شکنجه می‌شوند.

یک عضو جبهه مقاومت با فرستادن نوارهای تصویری به رسانه ها از حضور شان در بخش‌هایی از پنجشیر خبر می‌دهد. در این تصاویر دیده می‌شود که هنوزهم گه گاهی درگیری‌هایی میان دو طرف رخ می‌دهند.

ریگستانی در یک نوار تصویری گفته است: "خانه‌ها را تلاشی می‌کنند. مردم بیگناه را دستگر می‌کنند و به زندانی در ولایت کاپیسا انتقال می‌دهند. افراد بیگناه را تیرباران کرده و به اقارب شان اجازه نمی‌دهند که اجساد آنان را دفن کنند".

طالبان: برای تحقیق ادعاهای نقض حقوق بشر باید به رسمیت شناخته شوییم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2021
طالبان: برای تحقیق ادعاهای نقض حقوق بشر باید به رسمیت شناخته شوییم

شماری از باشنده‌گان ولایت پنجشیر نیز ادعا می‌کنند که طالبان از خانه‌های غیرنظامیان همچون سنگر کار می‌گیرند. اسدالله وحدت باشنده پنجشیر، گفت: "ما از نیروهای امارت اسلامی می‌خواهیم که ساحاتی مسکونی را تخلیه کنند و به جاهایی بروند که نظامیان دولت پیشین بودند".

صفورا امیری، یکی دیگر از باشنده‌گان پنجشیر، گفت: "ساحه پر از نظامیان است و طالبان از خانه‌های مردم استفاده می‌کنند و این مورد سبب شده که مردم به طرف خانه‌های شان نروند".

اما یک عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، با رد این ادعاها می‌گوید که هم اکنون امنیت در پنجشیر تأمین است.

احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، گفت: «در پنجشیر کاملن امنیت است. هیچ نوع جنگ نیست. دشمن هم تحرکات ندارد.»

هرچند گزارش‌هایی از انجام مذاکرات میان دو طرف پخش شده اند؛ اما یک عضو هیأت گفت‌وگو کننده جبهه مقاومت به طلوع‌نیوز می‌گوید که از آغاز درگیری‌ها میان دو طرف تا اکنون، هیچ گفت‌وگویی انجام نشده است.

در همین حال، حامد کرزی رییس جمهور پیشین در یک گفت‌وگو با یک روزنامه بریتانیایی گفته است که از نتایج و ادامه مذاکرات میان طالبان و جبهه مقاومت ناامید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала