آمریکا روسیه را تهدید بزرگتر از چین دانست

CC0 / / آمریکا روسیه را تهدید بزرگتر از چین دانست
آمریکا روسیه را تهدید بزرگتر از چین دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
عضو شوید
 پنتاگون معتقد است که روسیه به طور فزاینده ای به یک دشمن قاطع تبدیل می شود. به گفته مقامات پنتاگون، روسیه مصمم است که نفوذ جهانی خود را تقویت کند.

 به گزارش اسپوتنیک، کالین کول؛ معاون وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" در امور سیاسی، طی سخنرانی در یک ویدئو کنفرانس در لیتوانی اظهار داشت: احتمال دارد که در آینده نه چندان دور، روسیه به مراتب بیشتر از چین برای آمریکا مشکل ایجاد کند، در حالی که پکن همچنان "تهدید نگران کننده" برای واشنگتن است.

پنتاگون بار دیگر از قدرت فوق العاده ارتش روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
پنتاگون بار دیگر از قدرت فوق العاده ارتش روسیه سخن گفت

وی گفت: "در سالهای آینده ، روسیه ممکن است چالش اصلی امنیتی در حوزه نظامی برای ایالات متحده و همچنان اروپا باشد.

به گفته این مقام ارشد نظامی آمریکا، روسیه در حال تبدیل شدن به یک دشمن قاطع استو این کشور هنوز مصمم است که نفوذ جهانی خود را تقویت کند و همچنین "نقشی خرابکارانه" را در عرصه جهانی از جمله تلاش برای ایجاد اختلاف بین کشورهای غربی داشته باشد.

این نماینده پنتاگون معتقد است رفتار روسیه - در اروپا ، آسیا، خاورمیانه و همچنین در فضای مجازی، یک چالش بزرگ برای ایالات متحده و متحدانش است.

کول افزود: " مسکو اغلب با استفاده از نیروی نظامی برای رسیدن به اهداف خود، شفافیت و قابلیت پیش بینی را زیر سوال می برد."

وی گفت ایالات متحده آمریکا در حال حاضر نظارت دقیق فعالیت های نظامی فدراسیون روسیه در جناح شرقی ناتو و همچنین در منطقه دریای سیاه را همچنان ادامه می دهد.

کول هشدار داد که ایالات متحده از موضع قدرت جمعی با روسیه تعامل خواهد کرد .سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا افزود که ایالات متحده با دقت چالش های ناشی از جانب روسیه را نظارت خواهد کرد.

گفتنی است روسیه و چین همچنین نشان داده اند که در حال توسعه مدرن‌ترین و مهیب‌ترین قابلیت‌های استراتژیک خود مانند تسحلیات مافوق صوت و موشک بالستیک قاره پیمای جدید چ هستند. و این امر موجب نگرانی مقامات نظامی پنتاگون شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала