جنگنده‌ای که امریکا را بی‌خواب کرده است

© Sputnik / Alexey Maishev  /  مراجعه به بانک تصاویر جنگنده‌ای که امریکا را بی‌خواب کرده است
جنگنده‌ای که امریکا را بی‌خواب کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2021
عضو شوید
یک نشریه امریکایی در مقاله‌ای درباره برتری‌های جنگنده نسل جدید روسیه به نام سوخوی «چک‌میت» (کیش‌ومات) نوشت.

به گزارش اسپوتنیک، «مارک اپیسکوپوس» نویسنده نشریه نشنال اینترست امریکا در مقاله‌ای نوشته است که تجهیزات و هزینه رقابتی طیارۀ تاکتیکی سبک جدید سوخو-75 «چک‌میت» به آن اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان خارجی را دور بزند.

ماکس-21 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
امریکا به برتری طیاره شکاری Checkmate روسی اعتراف کرد

سرعت و شعاع عملیاتی «چک‌میت» توجه نویسنده را جلب کرده است. جنگنده رادارگریز نسل پنجم روسیه می‌تواند با سرعتی 1900 کیلومتر در ساعت پرواز کند و شعاع 3000 کیلومتر است.

با این حال، به عنوان مزیت، «چک‌میت» ارزان‌تر از جنگنده رادارگریز دیگر روسیه یعنی سوخوی-57 با موتور دوگانه است.

به عنوان یک یک مزیت دیگر «چک‌میت»، بیش از هفت تن و توانایی حمل سلاح‌های جهانی که شامل راکت‌های متوسط و کوتاه برد RVV-MD و RVV-SD، راکت‌های هوا به زمین از پروژه «تندر» است.

نویسنده نشریه نشنال اینترست امریکا خاطرنشان می‌شود که سوخو-75 «چک‌میت»، با حداقل هزینه 25-30 میلیون دالر با جنگنده چندمنظوره ساب ۳۹ گریپن سویدنی و داسو رافال فرانسوی زقابت می‌کند.

«چک‌میت» دارای دریچه بدون انحراف، دم وی (V) شکل و محوطه داخلی قرارگیری سلاح است. همه ویژگی‌هایی که می‌تواند نشان دهنده یک رادار کوچک باشد. با این حال بال این جنگنده بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. این بدان معناست که سوخو، جنگنده را برای پرواز و جنگیدن در ارتفاع 40 هزار فوتی (12 هزار متری) یا بالاتر طراحی کرده است. قرار است اولین پرواز در سال 2023 و تولید سریالی آن در سال 2025 انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала