Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انقلاب در جام جهانی فیفا؛ ونگر از اسطوره‌ها کمک خواست

© Sputnik / Евгения Новоженина /  مراجعه به بانک تصاویر Russia World Cup FIFA
Russia World Cup FIFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2021
عضو شوید
آرسن ونگر از 10 اسطوره نام‌آشنای فوتبال جهان کمک خواست تا با تحول بنیادین جام جهانی فیفا، او را همراهی کنند.

به گزارش اسپوتنیک؛ برنامه‌های رادیکال فیفا برای تغییر شکل برگزاری جام جهانی هر چهار سال به هر دو با انتقادات شدید اروپایی‌ها روبرو شده اما بحث تازه شروع شده است.

آرسن ونگر حالا از 10 اسطوره فوتبال کمک گرفته تا برنامه‌های رادیکال جام جهانی را عملی کند.

نهاد حاکم بر فوتبال جهان می‌خواهد قالب فعلی جام جهانی را از هر چهار سال یکبار به هر دو سال یکبار کاهش دهد. این ایده با واکنش شدید اروپا و باشگاه‌های قدرتمند در این قاره روبرو شده است.

اما این ایده در سراسر جهان وجود دارد، بدین معنا که برنامه‌های فیفا به خوبی می‌تواند در سال آینده برای همه 211 عضو فیفا ارائه شود.

آرسن ونگر رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا، به منظور پیشبرد فشارهای بزرگتر از 10 فوتبالیست مشهور سابق کمک گرفته تا مخالفان این ایده را تغییر دهند.

امثال جان‌تری، مایکل اوون، دیدیه دروگبا و گرمی هم تیمی سابقش در استمفورد بریج ، همگی "گروه مشاوره فنی" را برای کمک به ونگر تشکیل می‌دهند که امروز در دوحه راه اندازی می‌شود.

یورگن کلینزمن، لوتار ماتهاوس، اسطوره‌های آلمانی و مارکو ماتراتزی قهرمان جام جهانی 2006 ایتالیا نیز در این برنامه حضور دارند.

ترکیب ستاره‌دار به همین جا ختم نمی‌شود، هرچند روبرتو کارلوس، پیتر اشمایکل و یایا توره کار خود را در آن روز به پایان می‌رسانند.

ونگر گفت: "جایی برای چنین چیزی وجود ندارد. اصلا جا ندارد. مطمئناً بازیکنان نمی‌توانند بازی های بیشتری انجام دهند."

در همین حال ناصر الخلیفی رئیس PSG فاش کرد که این روند هنوز در مراحل اولیه است.

او توضیح داد: "من خیلی واضح گفتم، ما می‌خواهیم نامزدی داشته باشیم. اما ما هیچ رویکردی از سوی فیفا نداشتیم. شاید آنها بتوانند به ما نزدیک شوند و سپس ما ممکن است گفتگو کنیم."

گرت بیل مهاجم رئال مادرید و ولز نظر خود را با صراحت اعلام کرد و تاکید کرد که حضور بیشتر در این رقابت‌ها عامل جدید آن را خدشه‌دار می‌کند.

بیل اعتراف کرد: "این چیزی نیست که من واقعاً دوست دارم. من سنت هر چهار سال را دوست دارم، این اعتبار دارد مانند المپیک که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. این کمی خاص‌تر است زیرا اغلب اتفاق نمی‌افتد. داشتن هر دو سال یکبار آن تاریخ را از دست می‌دهد. وقتی چهار سال می‌گذرد، زمان زیادی تا سال بعدی باقی می‌ماند و این امر آن را کمی معتبرتر می‌کند."

آندره آ رادریزانی مالک لیدزیونایتد پیشنهاد کرد که ممکن است یک سازش دوستانه وجود داشته باشد.

او می‌گوید: "من دوست دارم هر چهار سال یکبار بماند، اما شاید بتوان هر سه سال یکبار را گفتگو نمود. چرا فیفا نباید شرکت کند؟ به نظر من قطع ارتباط وجود دارد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала