Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برنده‌ها و بازنده‌های نقل‌وانتقالات تابستانی؛ بارسا متضرر اصلی

© AP Photo / Joan MonfortLionel Messi, Cristiano Ronaldo, İspanya
Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, İspanya - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
نقل‌وانتقالات تابستانی امسال یکی از پنجر‌ه‌های پُر سروصدا برای فوتبال اروپا بود و جابه‌جایی‌های زیادی صورت گرفت و ستاره‌های بزرگی به تیم‌های جدید نقل‌ مکان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، در دو سال آخر کرونا باعث شد نقل‌وانتقال بازیکنان هم تحت تاثیر قرار بگیرد. باشگاه‌های اروپایی به دلیل تعطیلی لیگ‌های مختلف ضرر‌های هنگفتی را متحمل شدند و از همین رو نتوانستند در دو پنجره نقل‌وانتقالات قبلب بودجه مورد نظر برای جذب بازیکنان مورد نظر خود را تامین کنند.

Atletico Madrid's French forward Antoine Griezmann controls the ball during the Spanish league football match between Club Atletico de Madrid and Valencia CF at the Wanda Metropolitano stadium in Madrid on April 24, 2019. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
اتفاقات ساعات پایانی نقل‌وانتقالات تابستانی؛ گریزمن به اتلتیکو بازگشت، امباپه رئالی نشد

انتظار می‌رفت نقل‌وانتقالات تابستانی سال جاری نیز متأثر از این موضوع باشد اما چنین نشد و تیم‌ها با هزینه‌های هنگفت بازیکنان مورد نظر خود را جذب کردند و تیم‌ها خود را تقویت کردند.

اما برندگان و بازندگان پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی 2021 چه تیم‌های بودند؟

برنده‌گان

پاریسن‌جرمن:

بدون شک این باشگاه یکی از موفق‌ترین نقل‌وانتقالات خود را سپری کرد و ستاره‌های نام‌دار، بزرگ و در عین حال بسیا مؤثر را جذب کرد. پاریسی‌ها واینالدوم، راموس، مسی و دوناروما به صورت آزاد جذب کردند و اشرف حکیمی و مندز را نیز با مبلغ بسیار مناسب به خدمت گرفتند.

این باشگاه ستاره‌های مازاد خود را نیز به قیمت مناسب به تیم‌هایی که خواهان شان بودند، فروختند و تا جایی بیلانس مالی خود را نیز معیار ساختند.

پابلو سارابیا به اسپورتینگ، آلفونسو دیویس به وستهام، میشل باکر به لورکوزن، کالیموند به پائوک و پمبله به اندرلخت خروجی‌ها پی‌اس‌جی بودند.

منچستریونایتد:

شیاطین سرخ همانند پی‌اس‌جی در نقل‌وانتقالات عملکرد بسیار خوبی داشت و تنها تفاوت این جا بود که این باشگاه برعکس پاریسی‌ها پول زیادی را صرف خرید بازیکن کرد اما با توجه به ستاره‌هایی که جذب کرده‌است، می‌توان عملکرد این تیم را موفقانه توصیف کرد.

این باشگاه 80 میلیون یورو را هزینه جذب سانچو از دورتموند، 40 یورو برای واران و 15 میلیون برای رونالدو هزینه کرد و تام هیتون را به صورت آزاد جذب کرد.

یونایتد با 30 میلیون دنیل جیمز را به لیدز، براندن ویلیام را با  2 میلیون به نوریچ فروخت و چند ستاره دیگر را نیز قرض داد و تا بیلانس مالی خود را معیارسازد.

باشگاه‌های بایرن مونیخ، چلسی، تاتنهام، رئال مادرید و اتلتیکو را می‌توان جز برنده‌های این نقل‌وانتقالات دانست زیرا این تیم‌ها با فروش برخی بازیکنان، چند ستاره مورد نظر خود را جذب کردند و عملکرد شان بسیار خوب بود.

بازندگان

بارسلونا:

بدون شک اصلی‌ترین بازندۀ نقل‌وانتقالات تابستانی، بارسلونا بود. این تیم مسی را در حالی که با نصف دستمزد آماده تمدید قرارداد بود، به صورت رایگان از دست داد.

گریزمن را که با 120 میلیون یورو جذب کرده بود، در آخرین دقایق به اتلتیکومادرید قرض داد تا از دستمزش رهایی یابد.

امرسون رویال را که یکی از مدافعان جوان و آینده‌دار بود، به دلیل مشکلات مالی به تاتنهام فروخت و چند ستاره دیگر را نیز با قیمت بسیار نازل یا قرض داد و یا هم فروخت.

در امر جذب بازیکنان نیز عملکرد چندانی نداشت و اگر ستاره‌هایی که جذب کرده آزاد نمی‌بودند، ممکن هیچ کدام را نمی‌توانست به خدمت بگیرد.

این باشگاه اریک گارسیا و آگوئرو را از سیتی، دپای را از لیون به صورت آزاد به خدمت گرفت و لوک دی‌یونگ را که بالای 30 سال است به صورت قرضی جذب کرد.

منچسترسیتی:

سیتی در آغاز نقل‌وانتقالات فهرست دور درازی برای خروجی‌هایش تهیه کرد اما در نهایت موفق به فروش هیچ‌کدام از آن بازیکنان نشد و همه در حال حاضر در این باشگاه حضور دارند.

این باشگاه تصمیم داشت برناردو سیلوا، ریاض محرز، رحیم استرلینگ، لاپورته و چند بازیکن آکادمی را به فروش برساند اما موفق نبود و پیشنهاد درستی برای بازیکنانش دریافت نکرد.

از سویی هم این باشگاه آگوئرو و گارسیا را به صورت رایگان از دست داد و با وجود تلاش فراوان برای جذب هری کین از تاتنهام، موفق به جذب مهاجم انگلیسی نشد و قرار است تمام فصل را بدون مهاجم نوک بازی کند.

سیتی دو خرید انجام داد و برای جذب این دو بازیکن 130 میلیون یورو هزینه کرد. ستیزن‌ها جک گریلیش را از استون ویلا با مبلغ 117 میلیون یورو به خدمت گرفتند که به براساس ادعای کارشناسان بیشتر از 50 میلیون ارزش ندارد و کای‌کی را نیز با 10 میلیون جذب کردند که منطقی به نظر می‌رسد.

اینترمیلان، یوونتوس و آرسنال نیز از بازندگان پنجره نقل‌وانتقالات محسوب می‌شوند زیرا نراتزوری و بیانکونری با فروش ستاره‌های بزرگ قدرت تیمی شان را کاستند و توپچی‌ها نیز با جذب بازیکنان گمنام با مبلغ هنگفت هنوز به پویایی نرسیده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала