بانک مرکزی افغانستان محدودیت برداشت از حساب‌ها را 200 دالر در هفته تعیین کرد

© Photo / AFG Central bankد افغانستان بانک
د افغانستان بانک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
بانک مرکزی افغانستان به بانک‌های خصوصی این کشور دستور داده است که فعالیت‌های شان را از سر بگیرند و همچنین میزان برداشت پول را نیز برای هر فرد به 200 دالر (20 هزار افغانی) در هفته محدود کرده است.

اسپوتنیک اسپوتنیک، در پی به قدرت رسیدن طالبان در اواسط ماه جاری میلادی، نظام بانکی افغانستان تعطیل شد. مشکلات مالی متعاقب این وضعیت برپایی اعتراضاتی طی روز شنبه در شهر کابل علیه تعطیل شدن بانک‌ها را در پی داشت.

طبق دستور بانک مرکزی افغانستان، بانک‌ها هفته 20 هزار افغانی و یا 200 دالر امریکایی از حساب‌های مشتریان در یک هفته برای شان می‌پردازد.

بانک مرکزی افغانستان گفته است که محدودیت برداشت پول همچنین نسبت به بانک‌های بین‌المللی نیز اعلام شده و یک اقدام موقتی است.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала