گاردین: انگلیس تا ۳۶ ساعت آینده از افغانستان خارج می شود

© AP Photo / Hadi Mizban گاردین: انگلیس تا ۳۶ ساعت آینده از افغانستان خارج می شود
   گاردین: انگلیس تا ۳۶ ساعت آینده از افغانستان خارج می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
انگلیس قصد دارد تا ظرف ۲۴ ساعت یا ۳۶ ساعت آتی پروازهای خروجی برای تخلیه از افغانستان را به پایان برساند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی گاردین روز چهارشنبه (۳- سنبله) به نقل از منافع امنیتی گزارش داد، انگلیس قصد دارد تا ظرف ۲۴ ساعت یا ۳۶ ساعت آتی پروازهای خروجی برای تخلیه از افغانستان را به پایان برساند.

اعزام کشتی جنگی انگیس به خلیج فارس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2019
اعزام کشتی جنگی انگیس به خلیج فارس

این اخبار در شرایطی منتشر میشود که با درخواست انگلیس برای تمدید ضرب‌الاجل ۳۱ آگست که اجازه می‌داد پروازهای بیشتری برای خروج از کابل انجام شود، از طرف جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست روز سه‌شنبه گروه هفت مخالفت شد.

این منابع دفاعی به روزنامه گاردین گفتند، انتظار میرود ارتش آمریکا ظرف دو تا سه روز آینده عملیاتهای خودش را در فرودگاه کابل به پایان برساند، بنابراین انگلیس در نظر دارد تا دست‌کم ۲۴ ساعت قبل از آن به کارش پایان دهد.

بایدن همچنین در جریان جلسه فوق العاده گروه هفت اشاره کرد که قرار است تمام نظامیان آمریکایی پیش از مهلت ۳۱ آگست افغانستان را ترک کنند. با این حال او گفت اگر ضرورت داشته باشد، برنامه های اضطراری برای تمدید احتمالی در نظر گرفته شده است.

طالبان در ۱۵ اگست وارد کابل شد و به دنبال آن دولت غیرنظامی تحت حمایت آمریکا سقوط کرد. اشرف غنی از ریاست جمهوری کناره گیری کرد و از کشورش خارج شد تا به گفته خودش مانع از کشتار شود. از آن زمان، بسیاری از کشورها به سرعت برای خروج شهروندان و دیپلماتهایشان از افغانستان اقدام کردند. اکنون مسیرهای ورودی به سمت فرودگاه کابل در کنترل طالبان است و تنها شهروندان خارجی اجازه عبور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала