Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جایزه «رییس یوفا» به ناجی کریستین اریکسن داده می‌شود

© REUTERS / Wolfgang RattayСборная Дании стоит вокруг Кристиана Эриксена, который потерял сознание во время матча
Сборная Дании стоит вокруг Кристиана Эриксена, который потерял сознание во время матча - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
سیمون کیائر و کادر پزشکی تیم ملی دنمارک، به دلیل نجات جان کریستین اریکسن، جایزه رییس یوفا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بازی تیم‌های ملی دنمارک و فنلاند در چهارچوب دور گروهی مسابقات یورو لحظات تلخی برای فوتبال دوستان رقم خورد چرا که کریستین اریکسن، ستاره تیم ملی دانمارک به دلیل حمله قلبی بیهوش شد و روی زمین افتاد.

سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک با دیدن آن صحنه فورا خودش را به اریکسن رساند و با قرار دادن او روی حالت ریکاوری پوزیشن، مانع آن شد تا زبان اریکسن پشت حلقش گیر کند و راه تنفسی اش بسته شود. پس از این حرکت کیائر، کادرپزشکی دانمارک فورا خودشان را رساندند و با اعمال ماساژ قلبی و عملیات CPR توانستند جان ستاره فوتبال کشورشان را نجات دهند.

این تنها حرکت قهرمانانه کیائر در آن بازی نبود؛ کاپیتان دنمارک پس از این اتفاق به سراغ سابرینا کویست ینسن، همسر اریکسن رفت و در آن لحظات سخت به او قوت قلب داد تا ثابت کند که درون و بیرون زمین، یک کاپیتان واقعی است.

حالا یوفا بخاطر قدردانی از کیائر و کادر پزشکی تیم ملی دنمارک، تصمیم دارد تا جایزه رییس یوفا را به آن‌ها بدهد تا به نوعی پاداش این نیکوکاری آن را بدهد.

این موضوع را چفرین رییس یوفا اعلام کرد و دلیل این تصمیمش را قدردانی از کار ارزشمند کیائر و کادر پزشکی تیم ملی دنمارک اعلام کرد.

جایزه رییس یوفا دستاوردهای برجسته، کمالات حرفه‌ای و ویژگی‌های شخصیتی را مورد تمجید و ستایش قرار می‌دهد و سال گذشته این جایزه به دروگبا ستاره سابق تیم ملی ساحل عاج و چلسی تعلق گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала